18 مرداد 1393
شماره خبر: 127003

نقش اصحاب قلم در جریده عالم به ثبت می رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نقش اصحاب قلم در جریده عالم به ثبت می رسد


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج، با بیان اینکه قلم آیه ای بود که بها و جایگاهش در سوگند خداوند به این شی ء اثرگذار به جلوه در آمده است، رسانه را قابی شیشه ای توصیف کرد که می توان از منظر قلم فرسایی در آن بسیاری نادیده ها و عناصر و زوایای پنهان جامعه را رصد کرد.
علی اکبر میروکیلی با تبریک فرا رسیدن روزی که به نام خبرنگار موسوم شده است، این حرفه را هم طراز با حرف و مشاغل مقدس و متعالی برشمرد و سوگند خداوند به قلم را شاهدی بر این مدعا دانست. میروکیلی گفت: وجود گرانقدر و ارزشمند پیامبر اکرم(ص) در یکی از مراحل نزول قرآن به قلب مبارک شان، شاهد سوگندی بود که خداوند به قلم یاد کرد. این قسم از سوی خداوند یاد شد تا به صاحبان قلم قدر و بهای این شیء گرامی را گوشزد کرده و آنانی که در این وادی قلم به دست می گیرند، بدانند تاثیر قلم از بسیاری ادوات و آثار جنگی هم حتی بالاتر و افزون تر است. وی اضافه کرد: گفته های شفاهی و مطالب کلامی تا زمانی که به رشته تحریر در نیامده و مکتوب نشدند، از ارزش ثبت و نامیرایی محرومند؛ به محض اینکه بیانات فوق در قالب نوشته در آیند شکل و بهایی دیگرگونه می یابند و این بهای یک اثر نوشتاری را نسبت به شفاهی تعیین می کند که تا چه اندازه می تواند تاثیرگذار باشد.به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرج، از همین رو، کسانی که می نویسند و آنانی که قلم های شان را در راه هدایتگری و ارشاد می فرسایند نقشی که نگاشته اند در جریده عالم به ثبت رسیده و باید بدانند نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردار هستند. چنان که نیت خیر این افراد می تواند سبب کثرت نعمت و افزایش اعتماد و امید در جامعه گردد. وی به ضرورت پاسداشت جایگاه قلم از سوی اصحاب رسانه تاکید کرد و بیان داشت: کسانی که حرمت قلم را به بهای ناچیزی می فروشند، در واقع به سوگندی که خداوند به قلم و اهمیت آنچه می نگارد یاد کرده است، پشت کرده اند.
ارتقای مدیریت شهری مرهون نگاه مثبت خبرنگاران است
میروکیلی یکی از برجسته ترین آثار فعالیت و قلم فرسایی اصحاب رسانه را در انعکاس مشکلات و دغدغه های شهروندان ارزیابی کرد و از آنان خواست بخصوص در حوزه فرهنگی و اجتماعی، سفیری مطمئن و پرتلاش برای جامعه مدیریت شهری باشند. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرج اضافه کرد: کرج از حیث زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی به شدت دچار کمبود و آسیب است که باید با عملکردی جهادگونه نسبت به رفع این محرومیت ها از جامعه بکوشیم. وی یار و همراه این معاونت برای رسیدن به جایگاهی قابل اعتنا در این عرصه را رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: از خبرنگاران می خواهیم قلم های خود را در راه اصلاح جامعه و تقویت فرهنگ شهروندی و تحقق اهداف بلند مدت نظام اجتماعی، به حرکت در آورده و راهنما و هدایتگری شایسته برای مدیریت شهری کرج باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود