1 شهریور 1393
شماره خبر: 127857

پیام شهردار کرج به مناسبت روز پزشک

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیام شهردار کرج به مناسبت روز پزشک


شهردار کرج طی پیامی روز پزشک را به پزشکان و دانشجویان این رشته مهم و حساس تبریک گفت و افزود: بی شک اراده و خواست پزشکان در فراگیری علوم پزشکی علاوه بر تضمین سلامت جامعه زمینه ساز کسب افتخارات بزرگ و جهانی در عرصه علم پزشکی می شود.
علی ترکاشوند با اشاره به آیه 32 سوره مائده " و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعاً " با معنی "برای تو که پیش از تعلق به خود، به خلق خالقت متعلقی…" گفت: این آیه به صراحت و شفاف بر رسالت سنگین پزشکان در قبال همه انسان ها اذعان دارد. وی با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی یک پزشک علاوه بر درمان بیماران توجه به جنبه های انسانی، روحی، جسمی، اجتماعی، اقتصادی و ... است، بیان کرد: پزشکان همواره برای ارائه بهترین خدمات پزشکی به همه اقشار تلاش کنند. ترکاشوند با اذعان بر اینکه کلمات در تقدیر از پزشکانی که به حق پایبند اصول اخلاقی و معرفتی هستند و در انجام رسالت بزرگ خود کوتاهی نمی کنند، قاصر هستند، گفت: پزشکان با اذن خالق هستی برای حیات و بقاء بشر تلاش می کنند و بی شک این تلاش ذاتی و الهی است.
ابوعلی سینا اسطوره جهانی حکمت و طب
شهردار کرج در بخشی دیگر با بیان اینکه، اول شهریورماه، زادروز اسطوره جهانی حکمت وطب، شیخ الرئیس ابوعلی سینا مشهورترین دانشمند ایرانی است، گفت: این دانشمند در زمان خود به ویژه در دوره دوازده تا شانزدهم میلادی تاثیرگذاری شگرفی بر پایه های علمی و علم پزشکی برجای گذاشته است. ترکاشوند افزود: ترجمه آثار این دانشمند که آوازه آن نیز جهانی است، به گونه ایست که جهانیان وی را به عنوان استاد بی بدیل طب و علوم طبیعی و فلسفه شناختند. وی عنوان کرد: انتساب روز پزشک به زادروز این طبیب برجسته و نامدار پیشینه، افتخار بزرگی برای جامعه پزشکی ایران است و فرصت مغتنمی است تا به این بهانه یادی کنیم از مقام شامخ و آسمانی پزشکان. ترکاشوند بیان کرد: قدردانی از پزشکانی که همواره برای رفاه همنوعانشان بدون وقفه در تمام ایام عمر استمرار دارد و لحظه ای حتی در تاریکی مطلق شبانه نیز انتظار بیمار منتظری را بدون پاسخ نخواهند گذاشت امری ضروری است. وی با عنوان این موضوع که دوران کنونی خدمتگزاری و ادای وظیفه در نظام بهداشتی و درمانی کشور دورانی مهم است، اظهار داشت: در این بین آنچه برای ارتقاء سطح علمی و پزشکی حائز اهمیت است، حمایت از نظام سلامت کشوراست تا از این طریق بتوان در زمینه ارتقاء این مهم قدم های مثبتی برداشت.
ترکاشوند در پایان ضمن تبریک مجدد به تمام مردان و زنان پزشکی که جانانه در مسیر سلامتی مردم گام بر می دارند و از دانش، تجربه و مهارت خویش برای خدمت به خلق خدا که بالاترین عبادت هاست حداکثر استفاده را می کنند، از ایزد منان خواستار سلامتی، توفیق روزافزون و بهروزی برای این قشر شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود