4 شهریور 1391
شماره خبر: 10643

اعتماد بین پزشک و بیمار باید در جامعه حفظ شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اعتماد بین پزشک و بیمار باید در جامعه حفظ شود

سپیدار آنلاین: مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه اعتماد مهم ترین سرمایه بین پزشک و بیمار است، گفت: اعتماد بین پزشک و بیمار باید در جامعه حفظ شود.
علی اکبر ولایتی در مراسم روز پزشک که در ساختمان نظام پزشکی کرج برگزار شد، اظهار داشت: اعتماد بین پزشک و بیمار باید در جامعه حفظ شود، فردی که جانش را در اختیار پزشک قرار می دهد به نوعی سرمایه و اعتماد کردن به پزشک است. وی ادامه داد: در جامعه اعتماد بین پزشک و بیمار را باید حفظ کنیم وگرنه پزشکی به یک شغل و کسب و کار تبدیل می شود. وی گفت: حکمت فراتر و جامع تر از فلسفه است و حکمت یک مبنای الهی با منطق قوی دارد و وقتی قلب و مغز انسان با هم ترکیب شد حکمت به وجود می آید. مشاور ارشد مقام معظم رهبری افزود: در تاریخ اسلام بیشترین علمی که مورد توجه بوده علم پزشکی بوده است. وی با بیان اینکه در علوم مختلف، پزشکی حرف اول را می زد، اضافه کرد: ابو ریحان بیرونی بهترین کتاب داروسازی را دارد. ولایتی گفت: پزشکان قدر شغلی که دارند را بدانند مردمی که جان خودشان را در اختیار پزشک می گذارد ارزش و اعتماد بالایی دارد.
پزشکی موفق است که با مردم رفتار مناسب داشته باشد
مشاور ارشد مقام معظم رهبری افزود: پزشکی موفق است که با مردم رفتار مناسب داشته باشد. وی تصریح کرد: جامعه پزشکی ما اکثراً همین شایستگی و لیاقت اعتماد بین طبیب و بیمار را دارند. ولایتی اظهار داشت: بداخلاقی کشورهای خارجی به ایران سرایت نکرده است و از لحاظ تخصصی پزشکی ایران رشد کرده است.
وی گفت: شیخ الرئیس سرآمد پزشکان جهان بود و فردی به اندازه شیخ الرئیس در جهان اسلام و دنیا تاثیر نبود. مشاور ارشد مقام معظم رهبری افزود: کتاب قانون ابن سینا خیلی زود در قرن دهم و دوازدهم به زبان لاتین ترجمه شد و بعد از اختراع ماشین چاپ به چاپ رسید و حداقل 600 سال تدریس می شده است. ولایتی ادامه داد: پزشک باید حکیم باشد و پزشکان ما پرچم دار فلسفه و حکیم هستند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود