راهکارهای ارائه خدمات به شهروندان از طریق وب بررسی شد
سپیدارآنلاین: گروه شهری
طی نشستی در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج راهکارهای ارائه خدمات به شهروندان از طریق وب بررسی شد.
این نشست با حضور مدیر عامل، قائم مقام، معاون فنی اجرایی و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج برگزار شد. مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج در این نشست به وظایف ذاتی شهرداری ها و اهمیت اجرای صحیح این وظایف اشاره کرد و گفت: به طور کلی نزدیک به 300 وظیفه ذاتی دارند که بخش عمده ای از این وظایف در حال حاضر به کمک نرم افزارها و ابزارهای الکترونیکی اجرایی می شوند. مهرداد فیروزبخت با بیان اینکه درصد خطا در اجرای وظایف به کمک نرم افزارها و ابزارهای الکترونیکی کمتر است، گفت: تمامی پروژه هایی که در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تعریف می شوند، در راستای نیل به سمت الکترونیکی کردن نحوه ارایه خدمات و فرایندهای اجرایی وظایف شهرداری کرج هستند. این مسئول بر ضرورت نیاز پروژه هایی که تا کنون اجرایی شده اند به زیرساخت های الکترونیکی تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان را امکان پذیر خواهد کرد. وی در خصوص مزایای زیرساخت های الکترونیکی عنوان کرد: در صورتی که ارتباط بین نرم افزار شهرسازی که توسط سازمان فاوا پیاده سازی شده و درگاه های ارتباطی بانک ها برقرار شود، امکان پرداخت فیش های مختلف یا عوارض فراهم می شود. وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه و جلسات کارشناسی دیگری که در این خصوص برگزار می شود، برگزیدن بهترین راهکار با اجماع نظر کارشناسان برای فرایندهای اجرایی ارایه خدمات اینترنتی است. فیروزبخت کاهش مراجعه شهروندان به شهرداری ها و تسهیل و تسریع روند ارایه خدمات را از دیگر مزایای ارایه خدمات اینترنتی ذکر و با اشاره به اینکه برای الکترونیکی کردن نحوه ارائه خدمات راهکارهای متعددی وجود دارد، عنوان کرد: در جلسات برگزار شده در این خصوص برگزیدن بهترین راهکار با اجماع نظر کارشناسان برای فرآیندهای اجرایی خدمات انیترنتی در اولویت است.