6 خرداد 1391
شماره خبر: 7369

500 هزار پرونده کاغذی شهرداری دیجیتالي می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

500 هزار پرونده کاغذی شهرداری دیجیتالي می شود

سپیدار آنلاین: مدیر عامل سازمان آمار فناوری و انفورماتيك شهرداري كرج از دیجیتالی شدن پرونده های کاغذی موجود در شهرداری کرج در راستای اجرای طرح شهروند الکترونیک در شهرداری این کلانشهر خبرداد.
حمید رضا محمدی در گفتگو پایگاه خبری مدیریت شهری کرج " با اعلام این خبر افزود: با توجه به حجم بالای پرونده های ملکی در شهرداری کرج پروسه تبدیل این پرونده ها به صورت دیجیتال روند طولانی را طی خواهد كرد. وی با اشاره به وجود 500 هزار پرونده ملکی در شهرداری کرج، اظهارداشت: منابع زیادی برای تبدیل کردن این پرونده های قطور ملکی به پرونده های دیجیتال نیاز است که انجام این مهم از دلایل تاخیر در اجرای این طرح الکترونیکی است. این مسئول با تاکید بر افزایش کیفی اجرای طرح در خصوص تبدیل پرونده های ملکی از کاغذی به دیجیتال، افزود: کیفیت از مباحث مهمی است که به طور ویژه و خاص در دستور کار مجریان اجرای طرح الکترونیکی تبدیل پرونده های کاغذی به دیجیتال قرار دارد.
محمدی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء کیفی اجرای طرح، شهرداری توسط واحد های مربوط از جمله آمار و انفورماتیک و معاونت اجتماعی نسبت به ارائه آموزش های لازم به کاربران اقدام کرده است. وی، کاهش هزینه های تردد، سوخت و صرفه جویی در زمان را از خروجی های مثبت اجرای طرح شهروند الکترونیک ذکر و عنوان کرد: توزیع عادلانه، امکانات و شرایط دسترسی یکسان به خدمات ارائه شده از دیگر مولفه های مثبت اجرای این طرح است. این مسئول با اشاره به حجم بالای فعالیت ادارات، خروج از سیستم های سنتی خدمات رسانی از سوی آنها را ضروری عنوان کرد و گفت: با جاری کردن رویکرد شهروند الکترونیک در همه ادارات و دستگاه های خدمات رسان، حجم خدمات ارائه شده به شهروندان ارتقاء می یابد. محمدی، یکپارچگی سازی برای حذف موازی کاری را یادآور شد و افزود: رسیدن به این مهم نیز از مولفه هایی است که در اجرای طرح شهروند الکترویک با جدیت پیگیری می شود.
الکترونیکی شدن کامل خدمات شهرداری تا افق 3 ساله
مدیر عامل سازمان آمار، فناوری و انفورماتيك شهرداري كرج با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص الکترونیکی شدن خدمات و فعالیت های شهرداری گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، الکترونیکی شدن کامل خدمات شهرداری در افق 3 ساله دیده شده است. محمدی با اشاره به اهتمام و جدیت شورای اسلامی شهر کرج در خصوص ایجاد شهرداری الکترونیک، افزود: این مهم از اولویت های شورای شهر است که به تبع آن خدمات و سرویس های ارائه شده از سوی این دستگاه خدمات رسان به صورت 24 ساعته و به شکل خدمات الکترونیکی به شهروندان ارائه می شود. وی، خاطرنشان کرد: پس از تحقق شهرداری الکترونیک تنها دلیل رجوع مردم به شهرداری تنها برای احراز هویت است. محمدی ادامه داد: در صورتیکه طرح شهرداری الکترونیک در زمینه امضاء و گواهی الکترونیک نیز اجرایی شود، مراجعه مردم به این دلیل نیز کاهش می یابد. وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم از خدمات الکترونیک شهرداری بهره می گیرند، بیان کرد: هم اکنون مردم از طریق ارتباط با شماره تلفن 137 و وب سایت شهرداری می توانند مسائل و مشکلات خود را با شهرداری در میان بگذارند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود