1 شهریور 1393
شماره خبر: 127887

زحمات جامعه پزشکی با جوهر و مرکب روی کاغذ نمی آید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زحمات جامعه پزشکی با جوهر و مرکب روی کاغذ نمی آید


رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرج با تبریک سالروز ولادت عالم شهیر و دانشمند بزرگ ایرانی شیخ الرئیس حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک به سفیدپوشان زحمتکش جامعه اظهار داشت: زحمات و خدمات جامعه پزشکی با جوهر و مرکب روی کاغذ نمی آید و دستان پیامبرانه آنان منشاء شفا و بهبودی است.
دکتر محمدصادق باغستانی اظهار داشت: روح بلندِ پزشکان آلام جسم انسانها را بهبودی می بخشد و در فرهنگ عامه آنان مترادف سلامتی، شفا و بهبودی هستند. پزشکان شمع وجودشان را برای مصون ماندن جامعه از ابتلا به انواع بیماری های روحی و جسمی می سوزانند و مشعل رسیدن به قله های رفیع کمال معنوی و رشد اخلاقی در کوهستانی (به نام زندگی) هستند که در هر قدم آن هزار پرتگاه و وسوسه شیطانی در کمین نشسته است. عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه خدمات و زحمات پزشکان و دردی که آنان برای سلامتی دیگران به جان می خرند، قابل ارزش گذاری نیست، عنوان کرد: پزشکان با نفس مسیحایی خویش درد و رنج را از بند بند وجود انسان می رهانند و شوقِ امید و انگیزه دوباره زیستن را به کالبد وجود آدمی می دمند که باید خطاب به این عزیزان گفت؛ خداقوت، اجرکم عندالله. به گفته باغستانی، پزشکان همچون دیگر اقشار جامعه مطالبات به حقی از مردم و مسئولان دارند که شایسته است بستر لازم برای فعالیت حرفه ای و توجه به حل دغدغه های صنفی و تخصصی ایشان فراهم گردد تا پزشکان فوق تخصص و متبحر ایرانی، کشورهای خارجی را برای ادامه فعالیت های انتخاب نکنند.
گوشه ای از گزارش عملکرد کمیسیون سلامت شورای شهر
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش مناسبت روز پزشک را بهانه ای برای تشریح گوشه ای از دستاوردهای این کمیسیون از بدو تشکیل تاکنون قرار داد. باغستانی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات کمیسیون سلامت برنامه ریزی جهت برگزاری اولین جشنواره ورزشی محلات کرج در 9 رشته ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان بود که با هدف گسترش ورزش های همگانی در محلات و اشاعه فرهنگ سلامت انجام و با استقبال بسیار مطلوبی از سوی شهروندان همراه شد.
امکان سنجی احداث کلینیک درمانی پرسنل شهرداری کرج
وی همچنین از برگزاری کارگاه سه روزه مناسب سازی و بهسازی معابر با حضور هیاتی از کشور ژاپن به عنوان یکی دیگر از اقدامات کمیسیون متبوع خویش یاد کرد و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه سه روزه بهره گیری از تجارب کشور ژاپن در اجرای طرح های مناسب سازی و بهسازی معابر بود که طی آن سه تن از اساتید دانشگاه و کارشناسان کشور ژاپن و تعدادی از کارشناسان عمران و شهرسازی کرج در زمینه طرح های مناسب سازی معابر به بحث و تبادل نظر پرداختند. عضو شورای شهر کرج بیان کرد: حدود 30 هزار نفر جانباز و معلول در استان البرز سکونت دارند ضمن اینکه اغلب معابر این استان بویژه کلانشهر کرج برای آسان تردد این افراد مناسب سازی نشده است.
بازدید اعضای کمیسیون سلامت از بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرج
نماینده مردم در پارلمان شهری افزود: امکان سنجی احداث کلینیک درمانی پرسنل شهرداری کرج که به منظور رفاه حال پرسنل مدیریت شهری صورت گرفت، در دست اقدام و بررسی قرار دارد و امید است با تامین اعتبار لازم بتوانیم مقدمات کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن را فراهم آوریم.
بازدید از مراکز درمانی دولتی و خصوصی کرج
باغستانی در ادامه سخنانش به بازدید مستمر اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر از مراکز درمانی دولتی و خصوصی کرج اشاره کرد و آورد: نمایندگان مردم با حضور در مراکز درمانی و مشاهده مشکلات این مراکز از نزدیک، آنان را به دیگر اعضای شورا منتقل می کردند که خوشبختانه خروجی مثبتی نیز داشته است. درمانگاه مرکزی دکتر عندلیب، بیمارستان در حال تجهیز تخت جمشید، بیمارستان دولتی شهید رجایی، بیمارستان نیمه دولتی امام خمینی (ره) و دانشکده دندانپزشکی از جمله مراکز درمانی بودند که در جریان بازدیدهای اعضای کمیسیون سلامت از آنها سرکشی شد.
تصویب آیین نامه تجلیل از مدال آوران
وی همچنین تصویب آیین نامه تجلیل از مدال آوران ورزشی، علمی و فرهنگی کرج را ماحصل پیگیری های ویژه این کمیسیون و دفاع مطلوب از آن در صحن علنی شورای شهر دانست. رئیس کمیسیون سلامت ادامه داد: توجه به اینکه استان البرز و کلانشهر کرج مهد نخبگان علمی، ورزشی و فرهنگی است، شورای اسلامی شهر کرج در تکمیل اقدامات گذشته خود این آیین نامه را به تصویب رساند. وی اظهار کرد: بر این اساس برای سال جاری دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اولیه برای تجلیل از مدال آوران کرج و استان البرز از سوی شورای شهر کرج اختصاص یافته که به فراخور زمان افزایش می یابد. این عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: پیش از این سالی یک بار آیین تجلیل از مدال آوران ورزشی و علمی در کرج برگزار می شد اما از امسال به دو نوبت می رسد. رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر کرج در پایان باری دیگر فرا رسیدن روز پزشک را به تمامی همکاران زحمتکش و خدوم خود در سنگر جامعه پزشکی تبریک و شادباش گفت و توفیق روز افزون ایشان در خدمت به نظام بهداشت و درمان و پیروی از آموزه های حکیم بزرگوار شیخ الرئیس ابوعلی سینا را از درگاه احدیت خواستار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود