1 شهریور 1393
شماره خبر: 127908

درختان کهنسال کرج در مجسمه های چوبی نقش آفرینی می کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

درختان کهنسال کرج در مجسمه های چوبی نقش آفرینی می کنند


مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج از تبدیل درختان خشک و کهنسال کرج به المان و مجسمه های چوبی خبر داد و افزود: این مهم برای اولین بار در کشور انجام می شود.
سید رضا فیض با اعلام این خبر افزود: درختان خشک و کهنسال با هنرمندی استاد جمشید مرادیان به المان و مجسمه های چوبی تبدیل می شود. این مسئول مرادیان را یکی از اساتید به نام و صاحب سبک در کشور نام برد و افزود: این هنرمند یکی از برجسته ترین و شاید تنها فرد ایرانی است که از بدنه درختان خشک و کهنسال مجسمه می سازد.
وی سبک ساخت المان های چوبی را انتزاعی و آبستره ذکر و با اشاره به اینکه مجسمه های مذکور با تراشیدن مغز درخت ساخته می شود، عنوان کرد: در هنر انتزاعی هیچ گونه صورت یا شکل طبیعی موجودی در آن وجود ندارد. مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با اشاره به اینکه در هنر انتزاعی فقط از رنگ و فرم های غیر طبیعی و تمثیلی برای بیان مفاهیم استفاده می شود، افزود: آبستره را تقریبا می توان به هر نوع هنری بسط داد. فیض با بیان اینکه انتزاعی و آبستره یکی از تکنیک های خاص هنر مجسمه سازی است که بدون اضافه کردن متریال یا موادی اضافه بر تنه و مغز درخت ساخته می شود، اضافه کرد: در این هنر هیچگونه تقلید یا شبیه سازی از طبیعت به چشم نمی خورد. این مسئول در ادامه به بازدید از درختان کهنسال در خشک در سطح شهر اشاره کرد و افزود: با پیگیری های متعدد سازمان زیباسازی شهرداری کرج مقرر شد با استفاده از تخصص و هنر استاد جمشید مرادیان درختان حاشیه معابر شهر کرج که کهنسال و در عین حال خشک هستند به مجسمه های انتزاعی تبدیل شوند. وی با بیان اینکه در بازدید به عمل آمده تک تک درختان مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: اقدامات اولیه در خصوص پاکسازی درختان از حشرات و آلاینده ها اجرا می شود. مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در پایان اظهار داشت: در آینده نزدیک و با برنامه ریزی مدون قرار است این روند در سطح معابر شهر کرج اجرایی شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود