16 مهر 1391
شماره خبر: 12797

تراکم ترافیک و پیامدهای آن از مهمترین معضلات شهرنشینی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تراکم ترافیک و پیامدهای آن از مهمترین معضلات شهرنشینی است

سپیدار آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج عنوان کرد: تراکم ترافیک و پیامدهای آن از مهمترین معضلات شهرنشینی محسوب می شود.
مهرداد فیروزبخت افزود: معضل ترافیک در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه دیده می شود بطوریکه بخش عظیمی از وقت شهروندان به ویژه در کلانشهرها صرف ترددهای روزانه می شود. وی در ادامه با اشاره به برگزرای همایش ها و کنفرانس های بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک اظهارداشت: کنفرانس های فوق با هدف رسیدن به اتفاق نظر به منظور رفع و یا کاهش حداکثری معضلات ترافیکی برگزار می شود. این مسئول، با تاکید بر حمل و نقل انسان محور به عنوان یکی از سرفصل های مهم این همایش ها بیان کرد: تحقق این مهم گامی موثر جهت کاهش استیلای خودروها بر فضای شهری است. فیروزبخت اظهارداشت: این مهم همچنین زمینه های مناسبی را برای تبدیل شهرها به مکانی مناسب برای زندگی انسان ها تبدیل می کند.
ضرورت بهره گیری از توانمندی های متخصصان و اندیشمندان داخلی و بین المللی صنعت حمل و نقل
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در ادامه بر ضرورت بهره گیری از توانمندی های متخصصان و اندیشمندان داخلی و بین المللی صنعت حمل و نقل تاکید کرد. فیروبخت اظهارداشت: این مهم زمینه سازی های لازم جهت تبادل نظر و تعامل فعالان عرصه حمل و نقل با بخش های دانشگاهی و پژوهشی را فراهم می سازد. وی با تاکید بر ایجاد شرایط مناسب برای ارائه ایده های نوین و مدیریت دانش ترافیک، گفت: توجه به این مهم و لحاظ کردن آن در برنامه های ترافیکی نقش بسزایی در رفع معضلات ترافیک و کارآمدی طرح های تدوین شده در این راستا دارد. فیرزوبخت با اشاره به اهمیت فراهم آوردن امکان بروز خلاقیت ها و نگرش های دانش پژوهان در خصوص مسائل ترافیکی عنوان کرد: برای رسیدن به این مهم، هدفمند نمودن برنامه ها با استفاده از تجربیات اساتید و صاحب نظران این حوزه نقش اساسی و مهمی دارد.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود