18 مرداد 1391
شماره خبر: 9994

تجربیات کارآمد حوزه ترافیکی را الگو قرار دهیم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تجربیات کارآمد حوزه ترافیکی را الگو قرار دهیم

سپیدار آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج تاکید کرد: از تجربیات موثر و کارآمد شهرها و کشورهای موفق در اجرای طرح های حوزه ترافیک الگو برداری کنیم.
مهرداد فیروزبخت، بهره گیری از تجربیات مفید دیگران و استفاده آن در هر حوزه کاری را عاملی برای پیشرفت و ممانعت از دوباره کاری ذکر و عنوان کرد: محور حرکت و فعالیت حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج علاوه بر تهیه وتدوین طرح ها و برنامه های کاربردی، بهره گیری از تجربیان موفق دیگران در این حوزه است. وی ادامه داد: اعتقاد کارشناسان این حوزه بر این است که تجربیات دیگران را دوباره تجربه نکنند بلکه در صورت موفقیت از آن به عنوان الگویی مناسب و موفق بهره گیری کنند.
این مسئول با بیان اینکه، تجربه کاری و آزمون و خطا در اجرای برنامه های کاری ارزش وافری دارد، گفت: بی شک برای رسیدن به تجارب مختلف در زمینه های متعدد کاری هزینه های زیادی اعم از مالی، وقت و زمان و حتی جانی صرف شده است که این مهم بر ارزشمندی یک تجربه می افزاید. فیروزبخت تاکید کرد: زمانی می توان در انجام امور موفق بود که بتوان تجربیات دیگران راالگو قرار داد و با آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف این تجربیات به نتیجه مطلوبی رسید. وی اظهارداشت: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج برای عبور از بحران و معضلات ترافیکی این کلانشهر از نتایج مثبت اجرای طرح های ترافیکی در شهر ها و کشورهای دیگر استفاده می کند.
این مسئول با تاکید بر رصد مستمر برنامه ها و طرح های ترافیک در اقصی نقاط کشور همچنین برداشت از اقدامات ترافیکی کشورهای دیگر گفت: این اقدام در واقع یک تبادل برنامه ای بین کارشناسان مختلف در حوزه ترافیک است.
ترافیک بیشترین مشکل مردم شهر است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در ادامه با بیان اینکه، ترافیک بیشترین مشکل مردم شهر است، گفت: رفع معضلات ترافیکی همچنین از دغدغه های جدی مسئولین به ویژه مدیریت شهری کرج است. فیروزبخت در ادامه باتاکید بر ارائه راهکارهای موثر در زمینه رفع مشکلات ترافیک شهری در کلانشهر کرج، افزود: معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج در این خصوص با محور قرار دادن تجربیات ترافیکی اقدام به برنامه ریزی های راهبردی و کاربردی به منظور کاهش مسائل و معضلات این مهم کرده است. وی بر ارائه راهكارهاي اجرايي و مديريتي به منظور کاهش پیامدهای ترافیک شهری تاکید کرد و گفت: ایجاد محدوده مكاني و زماني تردد خودروها ، مديريت پاركينگ هاي شهري و اصلاح هندسي معابر می تواند در این زمینه کارآ و مفید واقع شود. فیروزبخت افزود: علاوه بر این چگونگی توسعه شبكه هاي دسترسي نیز به عنوان راهکار موثر در کاهش مشکلات ترافیکی مد نظر این حوزه قرار دارد. این مسئول خاطرنشان کرد: رسیدن به این مهم نقش بسزایی در ایجاد شرايط بهبود وضعيت ترافيك و حمل و نقل درون شهري دارد . فیروزبخت، تسريع در برنامه هاي ساماندهي ترافيك کلانشهر کرج را مهم ارزیابی کرد و گفت: معضل ترافيك به عنوان يكي از گره هاي اساسي مديريت شهري است و این مجموعه نیز اهتمام جدی و ویژه ای برای رفع این مشکل دارد.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود