4 شهریور 1393
شماره خبر: 128115

کرج به انتظار ایجاد بزرگترین پارک ملی نشسته است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کرج به انتظار ایجاد بزرگترین پارک ملی نشسته است


با احراز 70 درصدی باغ سیب مهرشهر توسط شهرداری کرج این کلانشهر به انتظار ایجاد بزرگترین پارک ملی نشسته است.
شهردار کرج با ارزیابی مثبت از عقد تفاهم نامه فی مابین شهرداری کرج و بنیاد مستضعفان مبنی بر واگذاری 70 درصد از اراضی باغ سیب به شهرداری، یادآور شد: شهرداری در راستای این تفاهم نامه اجرای طرح های ویژه و کارشناسی شده مبنی بر ایجاد فضای تفریحی مبتنی بر افزایش سرانه فضای سبز را در دستور کار خود دارد که به تبع آن باغ سیب کرج به بزرگترین پارک ملی تبدیل می شود. علی ترکاشوند بیان کرد: با اجرای طرح های متعدد و متنوع فضای سبز در باغ سیب مهرشهر علاوه بر اینکه ریه تنفسی کرج به نحو شایسته ای احیا می شود ظرفیت های گردشگری این کلانشهر نیز تقویت و افزایش می یابد، بی شک با احیاء این باغ کرج در توسعه سرانه سبز شهری نیز عملکردی موفق خواهد داشت. وی گفت: آنچه طبق توافق نامه و قرارداد تنظیم شده در اختیار شهرداری قرار می گیرد، فضای حدود 300 هکتاری ضلع شمالی بلوار دانش است که این میزان اراضی، 70 درصد باغ سیب را شامل می شود که در حد فاصل بلوار ارم تا ادامه چهارباندی واقع شده است.
سبزینگی باغ سیب حفظ می شود
شهردار کرج در ادامه با بیان اینکه سازمان پارکها متولی نگهداری از فضای سبز و مجری اجرای قانون حفظ باغات است، گفت: با فعالیت های مستمر این سازمان و با اجرای طرح های کارآمد زیست محیطی سبزینگی باغ سیب حفظ و توسعه می یابد ضمن آنکه پیشگیری از اثرات سوء بحران کم آبی نیز در دستور کار شهرداری و سازمان متولی فضای سبز قرار دارد.
ترکاشوند بیان کرد: آنچه برای مجموعه مدیریت شهری کرج اعم از شهرداری و شورا اهمیت دارد، انجام امور و اقداماتی است که برآیند آن انتفاع شهر و تحقق خواسته های شهروندی است؛ بی شک در تنظیم تفاهم نامه باغ سیب شهرداری و بیناد، اراده و خواست مردم به نحو مطلوبی لحاظ شده است. وی اضافه کرد: شهرداری کرج با محوریت سازمان پارک ها و فضای سبز قصد دارد باغ سیب را به بزرگترین فضای سبز شهری که مورد استفاده عموم شهروندان باشد تبدیل کند که با این اقدام می توان گفت کرج به انتظار شکل گیری بزرگترین پارک ملی نشسته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود