12 شهریور 1393
شماره خبر: 128651

رفع فقر مدیریت علمی در حوزه اطلاع رسانی ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رفع فقر مدیریت علمی در حوزه اطلاع رسانی ضروری است


سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج بر رفع فقر مدیریت علمی در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: شهرداری ها از فقر مدیریت علمی در حوزه آموزش و اطلاع رسانی رنج می برند.
احمد خیری که در نخستین کمیته اطلاع رسانی و آموزش کلانشهرهای کشور حضور یافته بود با اعلام این مطلب، به کارگیری اصول حرفه ای و علمی آموزشی و اطلاع رسانی در جریان روابط عمومی ها و بخش های مرتبط با این حوزه درسال های گذشته را یک اصل مغفول مانده ارزیابی کرد که طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. خیری اظهار داشت: اطلاع رسانی نامناسب و در مواردی غیرعلمی موجب شده است تا شهرداری ها به رغم فعالیت های بسیار گسترده و متنوعی که به عهده دارند، نتوانند چنان که شایسته است خدمات خود را به شهروندان معرفی کرده و حمایت و مشارکت شهروندان در اجرای بهتر و بهینه طرح ها را شاهد باشند. وی به تحقیقات علمی انجام گرفته در خصوص تاثیرات اطلاع رسانی مناسب به شهروندان در میزان موفقیت و ارتقای سطح عملکرد مدیران اشاره کرد و افزود: طی پژوهشی علمی که از سوی یکی از متخصصان فن روابط عمومی در کشور انجام گرفت نشان داد اطلاع رسانی شفاف و شایسته تا 54 درصد موجب افزایش اعتماد به نفس در مدیران شده و 33 درصد کاهش هزینه ها را به همراه خواهد داشت. خیری ادامه داد: همچنین این پژوهش نشان داد با در اختیار قرار دادن اطلاعات به روز و دقیق، میزان اعتماد و رضایتمندی شهروندان به عملکرد مدیران تا 33 درصد افزایش می یابد که این امر اهمیت اطلاع رسانی به ویژه در حوزه مدیریت شهری را نشان می دهد. وی حرکت به سوی تولید محتوای تخصصی و استفاده از شیوه های نوین انتقال پیام را راهی به سوی تحقق روابط عمومی پویا در سازمان ها و دستگاه های مختلف خواند و اضافه کرد: شیوه های انتقال پیام و اطلاع رسانی روندی بسیار متنوع و تاریخی دارد.در دوره ای منبرها یکی از ارکان اصلی انتقال پیام و اطلاعات بودند و امروز شبکه های اجتماعی به منابعی پرطرفدار در حوزه ارتباطات تبدیل شده اند.
مدیران از فراگیری روش های نوین اطلاع رسانی ناگزیرند
سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج، روابط عمومی ها را با توجه به گسترش ابزار اطلاع رسانی ناگزیر از آموختن شیوه های مختلف و شناخت شبکه های متعدد پیام رسانی ذکر کرد و یادآور شد: مشارکت اجتماعی شهروندان در سایه پرداختن به همین امور و تقویت آگاهی آنان نسبت به عملکرد مدیران شکل می گیرد. خیری ارتباط تنگاتنگ با مردم را یک ضرورت جدی دانست و تاکید کرد: مهم ترین نکته ای که مسئولان و فعالان حوزه روابط عمومی نیازمند آگاهی و رعایت آن هستند، حفظ کرامت مخاطبان شان است. وی درک این ضرورت برای مدیران و مسئولان که خود بیش از مخاطبان به تقویت آموخته ها و دانش شان نیاز دارند را یک اصل اساسی در حوزه روابط عمومی عنوان کرد و بیان داشت: آموزش خانواده بزرگ شهرداری هم اکنون یک ظرفیت گسترده اجتماعی است که باید از آن برای انتقال آموزش ها بهره برداری کرد. این مسئول اضافه کرد: برگزاری این نشست به منظور تبادل شیوه ها و دانسته های مسئولان بخش های مختلف اطلاع رسانی بخصوص در حوزه معاونت خدمات شهری کلانشهرهاست که یکی از حوزه های گسترده خدمات رسانی به شهروندان را در بر می گیرد ولی این خدمات کمتر به شهروندان معرفی و شناسانده شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود