16 شهریور 1393
شماره خبر: 128838

اعتراض و ابهام مکرر فرمانداری به مصوبات شورای کرج موجب روی زمین ماندن کارها شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اعتراض و ابهام مکرر فرمانداری به مصوبات شورای کرج موجب روی زمین ماندن کارها شده است


شهردار کرج با بیان اینکه اعتراض و ابهام مکرر فرمانداری شهرستان نسبت به مصوبات پارلمان شهری موجب روی زمین ماندن کارهای شهر و شهروندان شده است، اظهار داشت: با رویه کنونی که خارج از دایره وحدت و تعامل می باشد، امورات کلانشهری همچون کرج رتق و فتق نمی شود و تبعات آن مستقیما متوجه شهروندان می شود.
علی ترکاشوند در جلسه علنی پارلمان شهری که با حضور اکبریان و کولیوند نمایندگان مردم کرج در خانه ملت و جمعی از معتمدین محلات اسلام آباد در جریان بود، ادامه داد: متاسفانه در شرایط کنونی کلانشهر کرج زیر ساخت های لازم جهت بهره مندی از حق آبه تخصیص یافته از سدهای کرج و طالقان را دارا نیست و به همین منظور قطعه زمینی در اختیار آبفای استان برای ساخت تصفیه خانه قرار گرفته است. این مسئول شهری افزود: گرچه شاهد حمایت مسئولان از توافق صورت گرفته درباره باغ سیب مهرشهر هستیم اما مهمتر از آن، عملیاتی سازی توافق و طی روند اداری آن است که در مراسم افتتاح باغ گلها مراتب اهمیتش را به استاندار ذکر شده و خواستار طرح آن در نخستین جلسه کمیسیون ماده پنج شدم. سقفِ زمانی اجرای توافق در مفاد تفاهم نامه نیز پایان سال جاری اعلام شده و بنابراین نباید اجازه بدهیم توافق کنونی به سرنوشت توافق قبلی دچار شود. وی احداث پارک بانوان، پارک موزه دفاع مقدس و پارک دانشجو و... را از جمله برنامه های مدیریت شهری کرج برای سهم شهر از اراضی باغ سیب ذکر کرد و ادامه داد: امید است با حمایت قاطع نمایندگان مردم کرج در خانه ملت شاهد عملیاتی سازی توافق مذکور تا پایان سال جاری باشیم و بتوانیم یکی از بزرگ ترین ریه های تنفسی استان را برای مردم حفظ کنیم. ترکاشوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دغدغه کارشناسان مبنی بر تشدید ترافیک شریان های ارتباطی کرج در پی اتصال اتوبان همت به معابر شهر، خواستار تسریع در احداث کمربندی شمالی – جنوبی شد و گفت: با توجه به اینکه بالغ بر 85 درصد اراضی قرار گرفته در مسیر پیشنهادی احداث کمربندی مذکور در تملک نهادهای دولتی است و شهرداری کرج نیز حمایت مالی خود را احداث پروژه مذکور اعلام داشته، تصور نمی کنم مشکل خاصی برای عملیاتی شدن آن پیشِ رو باشد. شهردار کرج در ادامه با انتقاد از عدم برگزاری منظم جلسات هیات حل اختلاف استان البرز، آن را زمینه ساز روی زمین ماندن کارها دانست و اظهار داشت: متاسفانه روند اعتراض و ابهامات فرمانداری شهرستان نسبت به مصوبات پارلمان شهری از روند عادی خود خارج شده و در برخی موارد که نماینده دولت امکان ایراد قانونی پیدا نمی کند، سخن از ابهام به میان می آورد.
ترکاشوند گفت: به محضر نمایندگان مردم در خانه ملت اعلام می کنم که این روند صحیح نیست و موجب روی زمین ماندن کارهای مردم شده است. خروجی مصوبات شورای شهر مربوطه به توسعه و تعالی کرج است و هرگونه وقفه و اشکال در این مسیر، موجب نارضایتی مردم می شود. این مسئول شهری تصریح کرد: برخی مصوبات حیاتی شورای شهر کرج به دلیل ایراد فرمانداری شهرستان حتی تا 60 روز اجرایی نمی شوند و به دلیل این تعلل، در بسیاری موارد امکان انجام کار از بین می رود. شهردار کرج همچنین از برخی رویه سازمان های دولتی با مدیریت شهری انتقاد کرد و افزود: فرضا سازمان امور مالیاتی استان البرز میزان 25 درصد از پرداختی ها و کمک شهرداری به سازمان های تابعه را به عنوان مالیات مطالبه می کند و مجددا از مابقی همین رقم که تحت عنوان حقوق و مزایا به پرسنل پرداخت می شود نیز ادعای دریافت مالیات را دارد. ترکاشوند در پایان بر جدیت مدیریت شهری کرج درباره رفع مشکلات و دغدغه های ساکنین محلات تپه مرادآب تاکید کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود