18 تیر 1393
شماره خبر: 125574

شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اجرای پروژه های دولتی را دچار مشکل کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اجرای پروژه های دولتی را دچار مشکل کرده است


شهردار کرج گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اجرای پروژه های دولتی را دچار مشکل کرده است.
علی ترکاشوند در مراسم افتتاح و بهره برداری از پل حافظ با بیان این مطلب افزود: مجموعه از پروژه های عمرانی که باید توسط دولت و وزارت شهرسازی اجرایی شوند تحت تاثیر شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه از جمله تحریم به مرحله اجرا نمی رسند. وی با بیان اینکه پروژه های دولتی کرج نیز تحت تاثیر شرایط عنوان شده توسط دولت اجرایی نشد، بیان کرد: در این شرایط شهرداری با توجه به نیاز شهر و شهروندان و برغم داشتن مسئولیت اجرای پروژه های دولتی را در این کلانشهر برعهده گرفت. ترکاشوند با اشاره به ورود شهرداری به اجرای پروژه های دولتی بیان کرد: در صورتیکه دولت خود عهده دار اجرای این پروژه می شد بی شک بهره برداری از این طرح های عمرانی که شهر نیز به اجرای آن نیاز مبرم داشت، سال ها به طول می انجامید. وی ادامه داد: این پروژه ها در کرج شامل پل حصارک، پل مهرشهر، پل سوم خرداد، زیرگذر حسین آباد می باشد که با اعتبار بالغ بر 130 میلیارد تومان اجرایی می شوند. ترکاشوند با ارزیابی مثبت از اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح حافظ بیان کرد: بهره برداری از این تقاطع که در خلج آباد واقع شده است نقش بسزایی در گشایش گره ترافیکی در حوزه شرقی این کلانشهر دارد.
نقش تقاطعات غیرهمسطح در کاهش ترافیک شهری
شهردار کرج در ادامه با اشاره به نقش تقاطعات غیرهمسطح در کاهش ترافیک شهری عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته 55 تقاطع غیرهمسطح در کرج احداث می شود که انجام مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک پایه و مبنای آن است. ترکاشوند افزود: این تقاطعات براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در دستور کار متولیان اجرای طرح های عمرانی قرار گرفته است. وی اظهارداشت: طرح هاي‌ عمراني‌ حكم‌ نبض‌ اقتصاد شهری را دارند و به‌ اعتبار اين‌ طرح ها سرمايه ‌گذاري هاي‌ متعددی در شهر پایه گذاری می شوند و هدف مدیریت شهری کرج نیز از انجام این مهم روان سازی ترافیک شهر است. ترکاشوند بهره برداری از تقاطعات غیرهمسطح کرج را راهکار رفع مشکل ترافیکی دانست و افزود: کرج در این زمینه با تکیه بر اقدامات کارشناسی شده اجرای تقاطعات غیرهمسطح را از طریق مدیریت شهری در اولویت کاری خود قرار داده است. وی با اشاره به واقع شدن کلانشهر کرج در مسیر مواصلاتی 13 استان کشور، اجرای طرح های کلان ترافیکی در این کلانشهر را ضروری دانست.
شهرداری باید حامی حقوق شهروندی باشد
شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شهرداری باید حامی حقوق شهروندی باشد، بیان کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر کرج نیز اهتمام ویژه ای برای صیانت از حقوق شهروندی دارد که باید اذعان داشت در دوره کنونی و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، شهرداری با هدف رفع نیاز های شهر و شهروندان بسیاری از هزینه ها را در راستای اجرای طرح های عمرانی می پردازد. ترکاشوند با اشاره به اینکه در اغلب کلانشهرهای کشور به منظور کاهش حجم ترافیکی جاده کمربندی وجود دارد، بیان کرد: برغم اینکه کرج در مسیر مواصلاتی 13 استان قرار گرفته است فاقد کمربندی است. وی ادامه داد: با توجه به این مهم حتی در ایام تعطیل سال، شهر کرج و شهروندان این کلانشهر متحمل دغدغه های ناشی از حجم سنگین ترافیک شهری می شوند.
تخصیص تسهیلات بانکی به شهرداری کرج برای اجرای پروژه های عمرانی
شهردار کرج در ادامه با یادآوری تخصیص تسهیلات بانکی به شهرداری کرج به منظور اجرای طرح های عمرانی با بیان اینکه تحقق این مهم حاکی از درایت اعضای شورای شهر همچنین اراده آنها در تامین رفاه شهروندی است، گفت: بر این اساس مقرر شد، شهرداری به هر میزان که بتواند پروژه های عمرانی را به اتمام برساند از تسهیلات بانکی بهره مند شود. ترکاشوند، دریافت این تسهیلات را زمینه ساز بهره برداری از پروژه های عمرانی زودتر از موعد مقرر دانست و گفت: شورای شهر با انجام این مهم نقش بسزایی در آبادانی و عمران شهری ایفا کرده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود