18 شهریور 1393
شماره خبر: 129009

كاهش بار ترافیكی خیابان امام (ره) هشتگرد با احداث پاركینگ عمومی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

كاهش بار ترافیكی خیابان امام (ره) هشتگرد با احداث پاركینگ عمومی


شهردار هشتگرد از کاهش بار ترافیکی خیابان حضرت امام (ره) این شهر به دنبال احداث پارکینگ عمومی در انتهای کوچه شهید میرغفاری خبر داد.
مهندس داریوش یگانه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: یکی از تکالیف قانونی شهرداریها تامین پارکینگ های عمومی در سطح شهر است که از توقف خودروها در حاشیه معابر اصلی شهر و ایجاد راهبندان و سد معبر جلوگیری می کند. ضمن آنکه مکانی امن برای نگهداری خودرو برای افرادی است که فاقد پارکینگ مناسب در محل کار و زندگی خویش هستند.
این مسئول شهری با تاکید بر اینکه بار مالی احداث پارکینگ های عمومی در سطح شهر از محل جرایم کسری پارکینگ مجتمع های تجاری، مسکونی و اداری تامین می شود، اذعان داشت: با افزایش روز افزون جمعیت شهری و رشد ساخت و سازهای شهری، نیاز شهرها به پارکینگ عمومی فزونی می گیرد که برنامه ریزی جهت احداث آنها به نوعی تدبیراندیشی و جلوگیری از قرار گرفتن شهرها در شرایط بحرانی به لحاظ کمبود پارکینگ محسوب می شود. وی با اشاره به ابراز رضایت شهروندان از اقدامات مدیریت شهری در حوزه ایجاد پارکینگ های عمومی، خاطر نشان کرد: یکی از آثار مثبت راه اندازی پارکینگ های عمومی کاهش بار ترافیکی بویژه در هسته مرکزی و معابر و شریان های اصلی شهر است؛ بنحوی که با بهره برداری از پارکینگ عمومی واقع در انتهای کوچه شهید میر غفاری، شاهد فروکش کردن ترافیک در بلوار حضرت امام خمینی (ره) هستیم. چرا که به دلیل نبود مکانی مناسب برای پارک خودروها، شاهد توقف دوبله و سوبله خودروها در دو طرف بلوار امام خمینی (ره) بودیم و ماحصل آن نیز ترافیک و راهبندان است. شهردار هشتگرد در پایان با درخواست از سازندگان بناهای مسکونی و تجاری برای تامین پارکینگ های مورد نیاز، احترام به حقوق شهروندی سایرین را ضروری دانست و اظهار کرد: امید است در سایه تعامل و همکاری شهروندان با مجموعه مدیریت شهری بتوانیم به اهداف و سیاست های موجود دست یابیم و شهری ایمن و زیبا را برای یکایک ساکنین رقم بزنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود