18 مهر 1391
شماره خبر: 12932

تهیه طومار توسط کودکان البرزی در فرهنگسرای شاهد کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تهیه طومار توسط کودکان البرزی در فرهنگسرای شاهد کرج

سپیدار آنلاین: مدیر فرهنگسرای شاهد از تهیه و امضاء طوماری توسط کودکان البرزی در محکومیت استفاده از سلاحهای هسته ای در این فرهنگسرا خبر داد.
داود زرخواه با اعلام این خبر اظهار داشت: شانزدهم مهرماه (8 اکتبر) در برخی نقاط دنيا از جمله ايران روز جهانی کودک است و در واقع روز جهاني کودک بهانه اي براي ورود به جهان کودکان است. وی با اشاره به تاریخچه روز جهانی کودک خاطرنشان کرد: در سال 1946 بعد از جنگ جهاني دوم در اروپا ، انجمن عمومي سازمان ملل به منظور حمايت از کودکان، مرکز يونيسف را که ابتدا انجمن بين المللي ويژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد. این مسئول یادآور شد: در سال 1953، يونيسف ( United Nations International Emergency Fund ) يکي از بخشهاي دائمي در سازمان ملل شد و روز 8 اکتبر " روز جهاني کودک " نام گذاري شد. زرخواه عنوان کرد: کودکان در اين روز ، خواهان يادآوري اين مسئله هستند که سالانه هزينه هاي غير قابل تصوري صرف توليد انواع سلاحهاي هسته اي و غير هسته اي مي شود حال آنکه در سال کودکان بسياري در جهان از گرسنگي ، عدم امکانات بهداشتي ، سوء تغذيه و ... جان خود را از دست مي دهند و کسي نگران آنها نيست .
امضاء طومار کودکان البرزی در محکومیت استفاده از سلاحهای هسته ای
مدیر فرهنگسرای شاهد عنوان کرد: این طومار با مضموم اینکه ما انرژی هسته ای را فقط برای موارد صلح آمیز احتیاج داریم به امضا رسید. این مسئول افزود: در مراسم با شکوه روز جهانی کودک، کودکان البرزی طوماری با این محتوا تهیه و امضاء کردند تا آنرا به این بخش از سازمان ملل ارسال کنند. وی اظهار داشت: در مقدمه کنوانسيون حقوق کودک آمده است که:« کودک بايد در فضايي سرشار از خوشبختي، محبت و تفاهم بزرگ شود ». گفتنی است در حاشیه این مراسم گروه های رباتیک، زبان و قلم هوشمند، کودکان مکتب القرآن و تئاتر حضور داشتند و به هنرنمایی پرداختند.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود