6 مهر 1393
شماره خبر: 130100

الزام شهرداری به احداث پارکینگ عمومی از محل جرایم کسری پارکینگ

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

الزام شهرداری به احداث پارکینگ عمومی از محل جرایم کسری پارکینگ


شهرداری موظف است با استفاده از مبالغ جرایم کسری پارکینگ دریافتی نسبت به احداث پارکینگ های عمومی، طبقاتی و مکانیزه در همان منطقه شهرداری حداکثر در شعاع 500 متری ساختمان های فاقد پارکینگ اقدام نماید.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج با بیان مطلب فوق اظهار داشت: از آنجا که وجود پارکینگ برای هر یک از بناها از الزامات قانونی بوده و تمامی مالکین موظفند برای ساختمانهای خود مطابق ضوابط و مقررات طرح تفضیلی پارکینگ تهیه نمایند، هرگونه کم توجهی مالکین به این مهم موجب بروز مشکل کمبود جای پارک در سطح شهر شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند. حجت اله غلامرضایی عنوان کرد: همچنین برخی مالکین بناهای احداثی به دلایل مختلف از جمله ابعاد ناقص زمین، شریانهای اصلی و... قادر به تامین پارکینگ های لازم مطابق نظر شهرسازی نبوده و جهت دریافت پایان کار دچار مشکل می شوند که کمیته تثبیت اعیانی ها پیشنهادات راهگشایی در همین ارتباط مطرح و تصویب کرده است.
جریمه کسری پارکینگ طبق نرخ مصوب دریافت می شود
نماینده شورای شهر کرج در کمیسیون تثبیت اعیانی ها با بیان اینکه جریمه کسری پارکینگ مطابق حداکثر جرایم مصوب به نرخ روز دریافت می گردد، بیان کرد: بر این اساس، حداقل جریمه هر واحد پارکینگ 200 میلیون ریال می باشد که بر اساس جداول موجود از مالکین بناهای احداثی دریافت می شود. وی بیان کرد: شهرداری موظف است مبالغ دریافتی جرایم کسری پارکینگ را در یک حساب مشخص و مجزا به تفکیک هر منطقه واریز کند. غلامرضایی افزود: شهرداری موظف است با استفاده از مبالغ جرایم کسری پارکینگ دریافتی نسبت به احداث پارکینگ در همان منطقه شهرداری حداکثر در شعاع 500 متری ساختمانهای فاقد پارکینگ اقدام نماید. یادآوری می شود سعید مصطفایی، حجت اله غلامرضایی و رضا شریفی نمایندگان شورای شهر کرج در کمیسیون تثبیت اعیانی ها هستند. بحث احداث پارکینگ های عمومی از محل جرایم کسری پارکینگ دریافتی از مالکین بناهای احداثی همواره مورد تاکید شورای شهر بوده اما به صورت کامل اجرایی نشده است. اکنون تعدادی پارکینگ عمومی در سطح مناطق دوازده گانه شهری کرج در حال احداث است اما پاسخگویی نیازها نیست و متاسفانه به دلیل کم توجهی مالکین و سازندگان بناها، شاهد افزایش بناهای بدون پارکینگ می باشیم. پیش از این فاطمه آجرلو، دیگر عضو شورای شهر کرج پیشنهاد کرده بود به جای دریافت مستقیم این جریمه از مالکین، آنان را الزام به خرید همان واحد پارکینگ در پارکینگ های سطح شهر تا شعاع 300 متری ساختمان کنیم تا از این طریق انگیزه لازم در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ساخت پارکینگ های عمومی، طبقاتی و مکانیزه ایجاد شود. اکنون با تردد 700 هزار خودرو در سطح استان البرز، از این حیث رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود