19 مهر 1391
شماره خبر: 13026

توليد روزانه بيش از 8 هزار متر مكعب خاك و نخاله در كرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توليد روزانه بيش از 8 هزار متر مكعب خاك و نخاله در كرج

سپیدار آنلاین: مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري كرج از توليد روزانه بيش از هشت هزار متر مكعب خاك و نخاله در اين كلانشهر خبر داد.
همايون رضا مدني در سمينار هم انديشي ساماندهي پسماندهاي عمراني و ساختماني شهر كرج، خاك و نخاله عمده و جزء را شامل پسماندهاي عمراني و ساختماني دانست و افزود: پسماندهاي عمده شامل پسماندهاي حاصل از گودبرداري، خاك برداري تخريب و احداث ساختمان و پسماندهاي جزء شامل تعمير و نوسازي ساختمان ها است. اين مسئول با اشاره به فراواني ريزش غير مجاز ساختمان در گذشته عنوان كرد:‌ اين آمار با توجه به اقدامات مطلوب سازمان مديريت پسماند شهرداري كرج كاهش يافته است. وي تراسه بندي مركز دفن حصار با صرف 600 ميليون تومان هزينه ماشين آلات ، ايجاد پنج ماشين گشت با اعتبار 580 ميليون تومان، ارتقاء سرويس هاي گشت بين 800 تا هزار عدد در حصار و 100 تا 200 عدد در حلقه دره و ... را از اقدامات مطلوب سازمان مديريت پسماند شهرداري كرج عنوان كرد. مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري كرج تظنيف ،جمع آوري پسماندهاي خشك، ساماندهي و جمع آوري پسماندهاي عمراني، ساخت ايستگاه هاي انتقال با موازين فني و بهداشتي و ساخت سوله بازيابي پسماندهاي خشك را از فعاليت هاي اين سازمان اعلام كرد.
عدم وجود فضا براي زباله هاي ساختماني تا پايان سال آينده
مدني با اشاره به تلاش سازمان به منظور ظرفيت سازي حصار جهت ساماندهي زباله هاي ساختماني از عدم وجود فضا براي زباله هاي ساختماني تا پايان سال آينده خبر داد. اين مسئول مشكل مذكور را با توجه به خطرات ناشي از پسماندهاي ساختماني جدي عنوان و ذكر كرد: سازمان مديريت پسماند در تلاش است تا به نتيجه اي در زمينه اجرايي كردن فعاليت ها به منظور ايجاد فضا براي زباله هاي ساختماني برسد. وي با اشاره به اينكه سرمايه گذاران در بخش خصوصي علاقه اي به همكاري با سازمان جهت خريد دستگاه هاي مربوط به تجزيه پسماندها ندارند، بر ايجاد حاشيه هاي امنيت براي سرمايه گذاران تاكيد كرد. مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري كرج با بيان اينكه سرمايه گذاري در اين بخش درآمد زا است از سرمايه گذاران خواست تا با تشكيل تعاوني در اين امر شركت كنند.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود