20 مهر 1391
شماره خبر: 13046

طرح عمومی آموزش شهروندی در کرج به اجرا درآمد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح عمومی آموزش شهروندی در کرج به اجرا درآمد

سپیدار آنلاین: مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج گفت: برای نخستین بار در کشور طرح همگانی آموزش شهروندی در این کلانشهر از امروز پنجشنبه به اجرا درآمد.
محسن برجیˈاظهار داشت: در اجرای این طرح مباحث مختلف زمینه زندگی شهری، رعایت اصول و قوانین آپارتمان نشینی و مشارکت شهروندان در طرحها و برنامه ها توسط کارشناسان مدیریت شهری در مجتمع های مسکونی برای مردم تشریح می شود. وی ادامه داد: در مرحله نخست، این طرح در مجتمع های مسکونی بالای 40 واحدی شهر کرج اجرا می شود که بتدریح در سایر ساختمانها گسترش می یابد. این مسوول گفت: آشنا کردن مردم با حقوق شهروندی و وظایف همگانی مهمترین گام برای برخورداری از شهری سالم و با نشاط است . برجی گفت: شهرداری کلانشهر کرج به عنوان پایلوت کشوری برای انجام این وظیفه مهم پیشگام شده و بطور قطع نتایج خوبی خواهد داشت. مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج بیان کرد: آموزش های این طرح متنوع و جذاب بوده و با استقبال گسترده مردم همراه است . وی افزود: آموزش در زمینه حفظ و نگهداری فضاهای سبز و گیاهان آپارتمانی، آپارتمان نشینی، کمکهای اولیه و ایمنی، آشنایی با قوانین شهرداری، سلامت و تندرستی ، پیشگیری و مقابله با بحران و تفکیک زباله از مبدا در این طرح بزرگ لحاظ شده است. مدیر اجتماعی شهرداری کرج افزود: پیش از این، آموزش های شهروندی در فرهنگسراها و سایر اماکن شهرداری برای شهروندان اجرا می شد اما اکنون در محدوده مجتمع های مسکونی اجرایی شده است. وی گفت : از مزیت های این طرح حضور کارشناسان مدیریت شهری در محل زندگی شهروندان است که علاوه بر تشریح آموزشها، پاسخگوی سووالات و نیازهای شهری مردم هستند. این مسوول اظهار داشت: ارتباط چهره به چهره کارشناسان با شهروندان سبب افزایش مشارکتهای مردمی و شناخت بیشتر از مشکلات آنان می شود.
وی افزود:در این طرح مشکلات و معضلات اجتماعی نظیر تکدی گری، اعتیاد، کودکان کار، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، تغذیه و بیماری های شایع توسط کارشناسان مدیریت اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج بررسی و برای رفع یا کاهش آنها چاره جویی می شود. برجی بیان کرد: درکنار آموزش ها در مجتمع های مسکونی، شهروندان نیز معاینه رایگان پزشکی می شوند. طرح آموزش شهروندی از مجتمع های مسکونی بلوار ماهان کرج آغاز شد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود