19 مهر 1391
شماره خبر: 13012

بزرگترین طرح آموزش شهروندی در کرج اجرا مي شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بزرگترین طرح آموزش شهروندی در کرج اجرا مي شود

سپیدار آنلاین: مدير اجتماعي معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري كرج از اجرای بزرگترین طرح آموزش شهروندی در قالب آموزش به ساکنین مجتمع های بالای 40 واحد در مناطق مختلف این کلانشهر خبر داد.
محسن برجي با بیان اینکه، با اجرای این طرح، ارائه مباحث آموزشی به شهروندان در حجم وسیع شهری میسر می شود، گفت: در راستای ارتقاء فرهنگ شهروندی همچنین آشنایی شهروندان با وظایف و مسئولیتهای خود در قبال یکدیگر و در مقابل حقوق و امتیازاتی که وظیفه تامین آن بر عهده مدیران شهری است ،سلسله دوره های آموزشی شهروندی در محل مجتمع های مسکونی بالای 40 واحد برگزار مي شود. وی با بیان اینکه بهترین راه ارائه آموزش های شهروندی حضور در محل زندگی شهروندان است، بیان کرد: بررسی ها و پژوهش های اجتماعی حاکی از این است که تاثیر گذاری آموزش در جمع شهروندان و در محل زندگی آنان نمود بیشتری دارد. این مسئول در تشریح برنامه های تدوین شده در طرح آموزش مجتمع به مجتمع شهروندی اظهارداشت: در این طرح به دنبال جمعیت های هدفی هستیم که در مجتمع های بزرگ سکونت دارند.
طرح آموزش مجتمع به مجتمع شهروندی با موضوعات متعدد
برجی، نیاز شهروندان به آموزش در عرصه های مختلف حفظ و نگهداری از فضاهای سبز و گیاهان آپارتمانی، آپارتمان نشینی، کمکهای اولیه و ایمنی، آشنایی با قوانین شهرداری و مسائل مربوط به سلامت و مباحث مربوط به پیشگیری، مقابله و یا بحران، تفکیک زباله از مبدأ را یادآور شد و بیان کرد: ارائه آموزش در مباحث عنوان شده از فهرست های آموزشی طرح "آموزش مجتمع به مجتمع "می باشد که با هدف ارتقاء سطح آگاهی شهروندان از مسائل مختلف در تمامی مناطق کرج اجرایی می شود. مدیر اجتماعی شهرداری کرج افزود: پیش از این آموزش های شهروندی در فرهنگسراها و سایر اماکن شهرداری برای شهروندان ارائه می شد که با اجرای این طرح این دوره های آموزشی را در محل سکونت ساکنان کرجی برگزار می کنیم. وی با تاکید بر اینکه، شهرداری باید از نهاد صرفا خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شود، گفت: مدیریت شهری باید بر شهر به گونه ای اعمال مدیریت کند که خروجی این مدیریت علاوه بر تامین نیازهای فیزیکی شهر، نیازهای روحی شهروندان نيز باشد. مدير اجتماعي معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري كرج با تاکید بر اینکه، برنامه های مرتبط با زندگی شهروندی باید بر اساس سیاست های خاصی طراحی شود، افزود: این برنامه ها باید منجر به افزایش روحیه شهروندی شود. این مسئول افزود: پیگیری و تحقق این موضوع بارویکرد حمایت از اقدامات زیرساختی عرصه های اعتیاد، کودکان کار، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، تکدی گری، تغذیه و بیماری های شایع طبق بند 6 ابلاغیه شورای شهر بر عهده مدیریت اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج است.
ارائه تست های رایگان پزشکی در مجتمع های مسکونی
برجی در ادامه بیان کرد: در کنار این آموزش های شهروندی در مجتمع های مسکونی، تست های رایگان پزشکی نیز برای ساکنین این مجتمع های مسکونی انجام می شود و ساکنین مجتمع ها نیز می توانند از خدمات پزشکی رایگان در محل سکونت خود برخوردار شوند. لازم به ذکر است؛ مراسم افتتاحیه طرح آموزش شهروندی روز پنج شنبه بیستم مهر ماه جاری از ساعت 10 صبح در محل بلوار ماهان مجتمع های مسکونی ماهان یک با حضور مسئولان شهری آغاز می شود.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود