5 آبان 1393
شماره خبر: 130720

عدالت محوری مبنای تدوین سند چشم انداز توسعه 20 ساله کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عدالت محوری مبنای تدوین سند چشم انداز توسعه 20 ساله کرج


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج، عدالت محوری را مهم ترین مبنای تدوین سند چشم انداز 20 ساله شهر کرج عنوان کرد.
حجت الله غلامرضایی با اشاره به اینکه سند چشم انداز توسعه با تجمیع اهداف و خواسته های شهری، شهر را در مسیر رسیدن توسعه و پیشرفت قرار می دهد، بیان داشت: این مهم یکی از موثرترین راهکارهای رسیدن به اهداف کلان شهری است. این عضو شورا بر ضرورت تدوین طرح جامع بر اساس برنامه ریزی صحیح تاکید کرد و با بیان اینکه طرح جامع بلند مدت بر اساس پنج آیتم تهیه و تدوین می شود، شبکه های ارتباطی، سرانه های خدماتی، کاربری های خدماتی، محدوده و جمعیت را از آیتم های ذکر شده اعلام کرد. وی، راه‌های مواصلاتی اطراف شهر کرج، که زمینه عبور و مرور جمعیت زیادی از این شهر می باشد، را به عنوان فرصتی برای شهر تلقی کرد و افزود: در صورت فراهم کردن شرایط مناسب برای اسکان موقت مسافران و ارائه خدمات به آن‌ها و توسعه فضاهای گردشگری در شهر، می‌توان گردش اقتصادی خوبی را ایجاد کرد. رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت رابطه میان مردم و فضا با عنوان هویت، اظهار داشت: تزریق هویت شهری در برتامه ها و دستورالعمل سند چشم انداز مدیریت شهری ضروری است.
غلامرضایی در ادامه با تاکید بر اینکه کرج به مثابه ایران کوچک ماکتی از برایند فرهنگ ها و قومیت های ایرانی می باشد، خواستار ایجاد بستر مناسب برای بالندگی اجتماعی شهر و شهروندان شد. این عضو شورا در پایان رسیدن به چشم انداز 20 ساله مطلوب را سرمایه گذاری در رفتارسازی صحیح دانست و با اشاره به اینکه فرهنگ مشارکت باید نهادینه شود، بیان داشت: پس از فرهنگ سازی به عنوان یک زیر ساخت مهم، ارتقا سطح خدمات در شهر، تعریف و اجرای پروژه های زود بازده و زیباسازی منظر شهری از مهمترین پروژه‌های توسعه شهر کرج هستند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود