6 آبان 1393
شماره خبر: 130808

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان فکری جامعه در تدوین سند چشم انداز 20 ساله کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان فکری جامعه در تدوین سند چشم انداز 20 ساله کرج


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان فکری جامعه بویژه برخی مدیران و مقامات عالیرتبه کشور که ساکن شهر هستند، در راستای تهیه و تدوین سند چشم انداز 20 ساله کرج تاکید کرد و آن را ضامن اجرای مطلوب این سند دانست.
رضا شریفی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اعلام این مطلب اظهار داشت: سند چشم انداز 20 ساله در صورتی با موفقیت و طبق استانداردها، تدوین و به مرحله اجرا می رسد که از ظرفیت کارشناسی دیگر نهادها، کارشناسان و علاقه مندان در تدوین مفادش استفاده شود. این عضو شورای اسلامی شهر کرج، تعامل مردم و مسئولان ایران کوچک و لحاظ قرار دادن تهدیدها و فرصت ها در ترسیم نقشه راه این خطه برای دستیابی به توسعه پایدار را از دیگر فرصت های تدوین و اجرای مطلوب سند چشم انداز عنوان کرد.
وی اهمیت به فرهنگ و فرهنگ سازی صحیح را از ضروریات برشمرد و گفت: سند چشم انداز 20 ساله شهر کرج متناسب با مقتضیات فرهنگی و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش های اسلامی، ملی و انقلابی، تاکید بر مردم سالاری و حفظ و کرامت حقوق شهروندی همچنین امنیت اجتماعی و قضایی تدوین شود. شریفی همچنین تاکید کرد: رشد فرهنگ، آموزش و پژوهش و ارتقای سرانه های رفاهی و خدماتی باید متناسب با سیاست های توسعه و اهداف و الزامات چشم انداز تنظیم و تعیین شود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج، نکته قابل توجه برنامه های توسعه و بودجه در سند چشم انداز 20 ساله شهر کرج را ضرورت در نظر گرفتن شاخص های کمی کلان از قبیل نرخ سرمایه گذاری، درآمد سرانه، تولید ناخالص ملی و نرخ اشتغال و تورم دانست. این عضو شورا با بیان اینکه سند چشم انداز 20 ساله باید طوری تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد، اظهار داشت: شعارگونه نبودن این سند و توجه به اختیارات و امکانات در افق 20 ساله برای تحقق اهداف در اولویت قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود