7 آبان 1393
شماره خبر: 130945

۸۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی کرج می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

۸۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی کرج می‌شود


مدیرعامل اتوبوسرانی کرج گفت: لایحه‌ای برای خرید اتوبوس جدید به شورای شهر کرج ارائه شده که با تصویب این امر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود.
مهرداد کیانی در گفتگویی اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های ارائه خدمات هوشمند به مردم، استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و کارت‌های هوشمند در پرداخت کرایه توسط مسافرین است. وی با اشاره به اینکه ورود هر تکنولوژی جدید در کشور مستلزم فرهنگ‌سازی به منظور استفاده صحیح از آن است، افزود: فرهنگ‌سازی استفاده از "البرز کارت" در استان البرز در مدت 2 سال صورت گرفته و این طرح به مرحله‌ای رسیده که اکثر مردم خود را ملزم به استفاده از این کارت می‌دانند. کیانی با بیان اینکه استفاده از البرز کارت در تعدادی از خطوط اجباری شده است، تصریح کرد: در تلاش ایم تا پایان سال جاری استفاده از این کارت در تمامی خطوط مسافربری درون شهری اجباری شود. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج با اشاره به اینکه مسافرینی که البرز کارت ندارند کرایه مسیر‌شان با افرادی که از این کارت استفاده می‌کنند متفاوت است، تصریح کرد: رانندگان خطوطی که باید در آنها از البرز کارت استفاده شود با گذراندن دوره‌های آموزشی توجیه شده‌اند در صورتی که مسافرین از اجباری بودن البرز کارت اطلاع نداشتند، امکان استفاده رایگان یک مسیر برای مسافرین وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه رعایت اصول اخلاقی از الزامات برخورد رانندگان با مسافرین است، بیان کرد: مسافرین می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ثبت کد اتوبوس، موضوع مدنظر را به مسئولان مربوطه در اتوبوسرانی ارائه داده تا در اسرع وقت با راننده متخلف برخورد شود. کیانی با اشاره به اینکه 3 میلیارد تومان بودجه بازسازی اتوبوس از سوی شورای شهر کرج تایید شده است، خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی اتوبوس‌ها شروع شده است و تا 4 ماه آینده 70 درصد اتوبوس‌هایی که مورد بازسازی قرار گرفته‌اند به ارائه سرویس اقدام می‌کنند. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج اظهار کرد: لایحه‌ای برای خرید اتوبوس جدید به شورای شهر کرج ارائه شده که با تصویب این امر 800 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود