21 آبان 1393
شماره خبر: 131603

کرج از ظرفیت 1000 واحد پارکینگ در نقاط پرتردد بهره مند می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کرج از ظرفیت 1000 واحد پارکینگ در نقاط پرتردد بهره مند می شود


رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مصوبه شورای این کلانشهر مبنی بر احداث یکهراز واحد پارکینگ در سطح شهر، عنوان کرد: با طی شدن مراحل خرید و نصب 466 واحد پارکینگ، 88 واحد در پارک آزادی کرج به اتمام رسید و 80 واحد نیز در حال نصب است.
محمود دادگو ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه پارکینگ های مکانیزه اظهار داشت: برابر با مصوبه شورای اسلامی شهر کرج، شهرداری این کلانشهر با انعقاد قراردادی نصب 466 واحد پارکینگ مکانیزه در سطح شهر را عهده دار شد که با توجه به حجم ترافیک شهری تسریع در اجرای این سازه های ترافیکی ضروری است. وی با بیان اینکه، برنامه ریزی برای ورود کالا و نصب در سایر نقاط شهر در دست اقدام است، یادآور شد: احداث 534 واحد پارکینگ نیزعلاوه بر تعداد گفته شده با پیش بین ردیف اعتباری قابل تامین است.
دادگو با اشاره به اتمام مراحل اجرای اولین پروژه به تعداد 88 واحد در پارک آزادی کرج، بیان کرد: از هفت نقطه اعلام شده برای احداث پارکینگ های مکانیزه دو نقطه واقع در میدان آیت الله طالقانی، مقابل راهنمایی و راننگی و خیابان بهار، شمال پارک گنجه ای با مخالفت کمیسیون ماده پنج مواجه شد که به جای آن زمین واقع در مهدیه با کاربری پارکینگ جهت طراحی و اجراء جایگزین شد. این مسئول، فلکه اول رجایی شهر، زمین آنش نشانی قدیم، حیدآباد، خیابان عدل، قسمتی از نوار حاشیه پارک ایران زمین واقع در عظیمیه و اراضی جنب شهرداری منطقه 9 را از جمله مناطق شامل احداث پارکینگ های مکانیزه خواند و افزود: فلکه پنجم فردیس، خیابان بهار، لچکی ضلع غرب میدان سیمرغ، میدان توحید، جنب بانک کشاورزی، زمین روبروی شهرداری منطقه 8، جنب ساختمان پزشکی نور دیدگان و زمین همجوار شهرداری منطقه 1 همچنین محوطه داخل پارک بوستان جهان از دیگر نقاط پیش بینی شده برای اجرای پارکینگ های مکانیزه است. دادگو در ادامه با اشاره به جمعیت ثابت و شناور کرج، شاخص جمعیتی را به عنوان یکی از مهمترین عامل در شکل گیری مشکلات و معضلات ترافیکی معرفی کرد و افزود: این مولفه نیاز کرج به احداث پارکینگ اعم از طبقاتی و مکانیزه را دو چندان می کند. وی، هدف از احداث پارکینگ در سطح شهر را علاوه بر ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان، کاهش بار ترافیکی شهر به ویژه در مسیرهای پرتردد شهری ذکر کرد و با تاکید بر ضرورت شناخت استعدادهای ترافیکی یادآور شد: تحقق این مهم نقش به سزایی در ایجاد برخی ساختارهای ترافیکی مورد نیاز شهر دارد. رئیس شورای اسلامی شهر کرج، ساخت پارکینگ را از اولویت‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری این کلانشهر خواند و افزود: احداث پارکینگ در سطح شهر باید بر اساس مولفه‌های مهم کارشناسی انجام گیرد ضمن آنکه تسریع در انجام این پروژه مد نظر شورا و شهرداری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود