4 آبان 1393
شماره خبر: 130675

نصب و احداث 4 پارکینگ مکانیزه، ناجی جان کرج از شر ترافیک

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نصب و احداث 4 پارکینگ مکانیزه، ناجی جان کرج از شر ترافیک


مدیر مطالعات و بررسی های ترافیک شهری گفت: به دلیل دغدغه مندی حوزه ترافیک و اهمیت آن در زندگی شهروندان، دو واحد پارکینگ مکانیزه در دو منطقه از این کلانشهر به مرحله نصب رسیده و احداث دو پارکینگ دیگر نیز پایان یافته است.
حبیب الله رزاقی تعداد واحدهای دو پارکینگ در حال نصب را 168 واحد اعلام کرد و بیان داشت: طبق قرارداد، اجرای 500 واحد پارکینگ مکانیزه در دستور کار مدیریت مطالعات و بررسی های ترافیک شهری قرار داشت که فاز نخست آن با اتمام دو پارکینگ در مناطق رجایی شهر و فردیس به انجام رسیده است. همچنین بخش دوم احداث این پارکینگ ها با اجرای کامل دو پارکینگ در حال نصب به پایان خواهد رسید. رزاقی عنوان کرد: مناطق نصب دو پارکینگ بعدی به زودی اعلام خواهد شد. به گفته وی این اقدامات در قالب اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک که بر اساس بررسی های کارشناسی انجام گرفته و برگزاری جلسات متعدد و اخذ مصوبات لازم از شوراهای شهر، ترافیک شهرستان و استان و ارسال آن به شورای ترافیک وزارت کشور تنظیم شده، انجام گرفته است. رزاقی افزود: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کرج با توجه به معیارها و مشکلات حال حاضر و پیش بینی نیازهای آینده شهر از سوی مدیریت مطالعات و بررسی های ترافیک شهری شکل گرفته و برای تایید و کسب مجوز، در سه جلسه کمیته فنی مورد دفاع قرار گرفته است.
تهیه بیش از 40 طرح اصلاح هندسی
وی در ادامه به تشریح برخی از فعالیت های انجام گرفته در این مرکز پرداخت و اظهار داشت: مطالعه، اخذ مصوبات و برگزاری فراخوان اجرای طرح پارکومتر هوشمند، مطالعه و تهیه بیش از 40 طرح اصلاح هندسی با انجام مطالعات توسط مشاورین ذیصلاح ترافیکی، انجام مطالعات و شبیه سازی ها برای اجرای طرح زوج و فرد در دو سال گذشته و نیز بررسی و اظهار نظر در مطالعات ترافیکی تقاطعات غیرهمسطح با همکاری و تعامل حوزه فنی و عمرانی از جمله اقداماتی بوده است که از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهری در قالب مرکز مدیریت مطالعات و بررسی های ترافیک شهری انجام گرفته. وی از ارتقاء سطح علمی و بهره برداری از اصول و قوانین حمل و نقل و ترافیک در این کلانشهر با استفاده از چاپ کتاب آموزش ترافیک شهروندی، چاپ آمارنامه حمل و نقل و ترافیک کلانشهر کرج، آموزش مسئولین ترافیک مناطق و خرید کتاب و راه اندازی کتابخانه تخصصی خبر داد و اذعان داشت: همچنین در این زمینه نرم افزارهای تخصصی Aimsun و TranCad جهت انجام مطالعات وشبیه سازی های ترافیکی خریداری شده؛ ضمن اینکه قوانین و مقررات مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک در شهر جمع آوری شده است. به گفته رزاقی، این اقدامات در پی شرکت در جلسات شورای ترافیک، کمیسیون پایش تصویری استان و اخذ مصوبات لازم در کنار حضور در جلسات شورای اسلامی شهر و دفاع از لوایح شهرداری انجام شده و هدف عمده آن بهبود کیفیت ترافیک و تسهیل تردد شهروندان است.
راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری
مدیر مطالعات و بررسی های ترافیک شهری در ادامه از انجام اقداماتی در حوزه ITS نیز خبر داد و یادآور شد: در این حوزه انعقاد قرارداد، نظارت و اجرای شبکه فیبر نوری با سازمان فاوای شهرداری در 27 کیلومتر از سطح شهر کرج انجام گرفته است. همچنین با انعقاد قرارداد طراحی و تجهیز مرکز کنترل ترافیک در طبقه یازدهم ستاد مرکزی شهرداری کرج، این مرکز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود