25 آبان 1393
شماره خبر: 131785

کتاب های اینترنتی جای کتاب های چاپی را نمی گیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کتاب های اینترنتی جای کتاب های چاپی را نمی گیرند


عضو شورای شهر کرج گفت: والدین بهترین الگو برای انتقال فرهنگ کتابخوانی به فرزندان خود هستند.
فاطمه اسکندری در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه کتاب البرز اظهار کرد: مهمترین راهکار برای اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه همیاری و همکاری تمامی مسئولان و آشناسازی نسل جوان با این فرهنگ ارزشمند است. وی در ادامه از منابع اینترنتی به عنوان رقبای اصلی کتابخوانی در جامعه امروز یاد کرد و گفت: باید مردم آگاه باشند که خواندن کتاب در فضای اینترنت هرگز احساسی که لمس یک کتاب به فرد میدهد را ایجاد نمی کند و هنوز هم کتاب های چاپی چایگاه بالاتری نسبت به کتاب های اینترنتی دارند .
عضو شورای شهر کرج افزود : برخی کتاب را به عنوان تزئین برای دکور خریداری می کنند بنابراین خرید تاب ملاک خوبی برای شناسایی افراد کتابخوان نیست. اسکندری در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم ایجاد فضاهای مناسب مطالعه درمناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: کتابخوانی نیاز همه اقشار مردمی است بنابراین باید شرایط دسترسی به کتاب برای همه مردم در هر سطح از درآمد فراهم شود . این مسوول با بیان اینکه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حقیقت زمینه­های پیشرفت و ترقی جامعه را فراهم می‌آورد اظهارکرد: در عصر حاضر با توجه به هجمه­های فرهنگی دشمن باید بیشتر از گذشته به فرهنگهای ارزشی توجه و آنها را برای مردم بازگو و مورد اشاعه قرار دهیم.
اسکندری ادامه داد: یکی از فرهنگ­هایی که توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه را رقم می­زند فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که آحاد جامعه باید در این زمینه تلاشی مضاعف داشته باشند. وی درپایان با بیان اینکه خانواده ها به عنوان عاملان تاثیرگذار در ترویج و تبیین فرهنگ کتاب و مطالعه به شمار می روند، افزود: والدین در محیط خانواده با مطالعه و انس گرفتن با کتاب باید الگوی فرزندان خود باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود