2 آذر 1393
شماره خبر: 132276

مشکلات ساکنین خط 4 حصار بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مشکلات ساکنین خط 4 حصار بررسی شد


نشست مشترک معتمدین خط 4 حصار و جمعی از اعضای پارلمان شهری به منظور بررسی مشکلات و مطالبات ساکنین این محله پر جمعیت در منطقه 11 شهرداری کرج برگزار شد.
منطقه 11 شهرداری کرج میزبان 4 تن از وکلای مردم در پارلمان شهری بود که در این زمینه جمعی از معتمدین خط 4 حصار نیز برای بیان دغدغه ها و مطالبات اهالی به بلوار خلج آباد آمده بودند تا مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند. محمدعلی بخشی نایب رئیس، بهنام محمودی دبیر اول، حمیدرضا ابوالحسنی عضو و فاطمه اسکندری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در جمع نمایندگان ساکنین خط 4 حصار، به آنان اطمینان خاطر دادند که در آینده اقدامات مطلوبی در مناطق کلاک پایین و بالا، خط 4 حصار و خلج آباد انجام خواهد شد. اعضای پارلمان شهری، مطالبه گری را حق مسلم شهروندان و پاسخگویی را جزو وظایف ذاتی مسئولان شهری دانستند و اعلام کردند: عدالت محوری در توزیع امکانات و سرانه های شهری و خدماتی، توسعه متوازن محلات کرج، محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته و دستیابی به وضعیت بهتر برای زندگی آسوده شهروندان ایده آل مدیریت شهری است که این در راستا از تمامی پتانسیل ها و امکانات موجود استفاده می شود.
ساختار زیبایی شناختی کرج نیازمند بازنگری و اصلاح است
محمدعلی بخشی نایب رئیس شورا در این نشست با بیان اینکه ساختار زیبایی شناختی کرج نیازمند بازنگری و اصلاح اساسی است، اظهار داشت: ارتقای هویت ایرانی – اسلامی ایران کوچک نیازمند توجه به ریشه های فرهنگی، عقیدتی، اسلامی و اجتماعی است که از این رو، احداث فضاهای شهری و روند ساخت و سازها باید از یک رویه واحد و معقول تبعیت کند.
تاکید بر توسعه سرانه های ورزشی و تفریحی
بهنام محمودی دبیر اول شورا نیز بر توسعه سرانه های ورزشی و تفریحی جهت بهره مندی رایگان یا ارزان قیمت ساکنین تاکید کرد و با بیان اینکه مدیریت شهری برای احداث مجتمع های فرهنگی، ورزشی در مناطق محروم امتیازات خاصی قایل شده است، اظهار داشت: مدیریت شهری هم راستا با توسعه عمرانی و خدماتی، بحث توسعه فرهنگی خط 4 حصار را دنبال می کند و از طریق تقویت آموزش های شهروندی، باید شهروندان را نیز به صحنه مشارکت سازندگی بکشانیم.
آسفالت ریزی و جدولگذاری؛ اهم نیازها
حمیدرضا ابوالحسنی عضو شورای چهارم کرج در سخنان خود از آسفالت ریزی و جدولگذاری به عنوان اهم نیازهای خط 4 حصار یاد و خاطرنشان کرد: حق ساکنین ولایتمدار این محله آنطور که باید و شاید ادا نشده که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
لزوم اختصاص اعتبار حمایتی به مناطق 12 گانه شهرداری کرج
فاطمه اسکندری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این جلسه اعلام کرد: اختصاص اعتبار ویژه و حمایتی به مناطق 12 گانه شهرداری کرج جهت تزریق آن به مناطق کمتر توسعه یافته بهترین گزینه برای جلب رضایت ساکنین محلاتی چون خط 4 حصار است. چرا که نگاهی به وضعیت معابر این محله، نشان از نیاز مبرم به جدولگذاری، آسفالت ریزی، احداث پارک های محله ای، نصب ست های ورزشی، نصب سطل های مکانیزه زباله، زیباسازی و... دارد حال آنکه بودجه و امکانات کافی در اختیار منطقه نیست و این موضوع به حمایت و پیگیری شورای شهر دارد.
خط 4 حصار نیازمند پارک محله ای است
سرپرست منطقه 11 شهرداری کرج در این بازدید ضمن تشکر از حضور نمایندگان مردم در این منطقه، آن را نشان از اهتمام مسئولان نسبت به محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته شهر دانست و گفت: طی بازدیدی که در روزهای اخیر از خط 4 حصار صورت گرفت، موارد مد نظر معتمدین از نزدیک مورد بازدید قرار گرفت. مجتبی اسکندری اضافه کرد: در آستانه فصل زمستان و آغاز بارش پراکنده و سنگین برف و باران، انجام حجم محدود عملیات ترمیم آسفالت معابر، تعویض جداول قدیمی و پر کردن چاله ها در دستور کار است که در صورت همکاری معاونت خدمات شهری، امکان نصب تعدادی سطل زباله مکانیزه در معابر سطح خط 4 حصار وجود دارد و از این طریق می توان به بهبود نظافت محیطی و کاهش مشکلات زیست محیطی و بهداشتی کمک شایانی کرد. این مسئول از سازمان پارکها و فضای سبز خواست نسبت به احداث پارک محله ای در خط 4 حصار و همچنین اجرای طرح های درختکاری و توسعه فضای سبز اقدام شود. وی با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای فعالیت در خط 4 حصار، از قرار گرفتن این محله در محور ارتباطی کرج – شمال به عنوان مزیتی نسبی برای توجیه اقتصادی سرمایه گذاری در توسعه زیر ساختهای گردشگری این محله یاد کرد. در ادامه این نشست، هریک از معتمدین محلات خط 4 حصار طی سخنانی جداگانه به طرح دیدگاه های خویش پرداختند که محوریت آنها بر ارتقای سطح خدمت رسانی و رشد سرانه ها استوار بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود