4 آذر 1393
شماره خبر: 132411

اجرای كمربند سبز كرج بر ریل توسعه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اجرای كمربند سبز كرج بر ریل توسعه


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از آغاز عملیات اجرایی کمربند سبز این کلانشهر پس از توقف 9 ساله خبر داد و گفت: قطار کمربند سبز بر ریل توسعه قرار گرفته است.
عباس زارع اعلام کرد: کمربند سبز کرج قسمتی از آن در منطقه شمال غرب شهر کرج و باغستان است، سالیان سال برغم پیگیری شهرداری برای اجرا، با مشکل و عدم واگذاری اراضی مواجه شده بود که هم اکنون پس از برگزاری نشستها و جلسات متعدد، اجرای آن به شهرداری کرج واگذار شد. وی افزود: در این زمینه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان استانی و کشوری از جمله مدیرکل راه و شهرسازی استان و ... چانه زنی های لازم برای تحقق این مهم را انجام دادند که مقرر شده اراضی مذکور در طرح کمربند سبز کرج تحویل شهرداری شود. این مسئول عنوان کرد: طبق توافق، قرار است که در مرحله اول 100 هکتار از این اراضی طی تفاهم نامه ای تحویل سازمان پارکها و فعالیت مربوطه به صورت جهادی آغاز شود.
سیج تمامی امکانات و نیروها برای آغاز عملیات اجرایی کمربند سبز کرج
زارع ادامه داد: با توجه به اینکه چند روز از برگزاری این جلسات گذشته، تمامی امکانات و نیروها برای کاشت درخت و ایجاد زیرساختهای لازم در این اراضی، آماده و بسیج شده است. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته، مقرر شد که اداره کل راه و شهرسازی استان به صورت فاز به فاز و در مرحله اول 100 هکتار از این اراضی را به شهرداری تحویل دهد و پس از انجام عملیات کاشت، 100 هکتار دیگر نیز تحویل می شود. وی اعلام کرد: امید می رود که با این توافقات، در منطقه شمال غرب کرج بتوانیم حداقل 500 هکتار توسعه فضای سبز و جنگل کاری داشته باشیم، در واقع پروژه مذکور به نوعی برنامه ریزی شده که علاوه بر جنگل کاری و درخت کاری، در آینده بتوان پارک جنگلی کوهستانی بزرگی را برای همشهریان احداث کرد.
کاشت گونه های مقاوم به کم آبی و احیای قنوات برای تامین آب مورد نیاز پروژه
این مسئول اظهار داشت: با توجه به مطالعات انجام شده توسط کارشناسان سازمان، برای اجرای پروژه مذکور از گونه های سازگان با محیط و با نیاز آبی کم استفاده خواهد شد همچنین با اصلاح خاک میزان جذب رطوبت در خاک نیز افزایش می یابد و پس از آن کاشت درختان انجام می شود که این اقدام از روان آب ها و سیلاب ها جلوگیری خواهد کرد.
زارع گفت: در جهت تامین آب مورد نیاز در کمربند سبز کرج، با اجرای چند پروژه همزمان از قنواتی که در پایین دست احیا شده، استفاده و آب به بالادست انتقال می یابد همچنین از ظرفیت مسیل ها و رود دره های موجود در این سایت نیز برای تامین آب مورد نیاز آبیاری درختان استفاده خواهد شد. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اعلام کرد: این پروژه تلاشی برای آینده بهتر کرج است و می توان با اجرای آن از ظرفیتهای جدید و موثری که در آن منطقه از شهر که منطقه ای محروم و از منظر سرانه خدماتی کم برخوردار است، استفاده کرد. وی در پایان از تلاشها و پیگیری های مجدانه رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان پارکها، استاندار البرز و معاونان استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و معاونان، مدیرکل محیط زیست استان البرز و دیگر مسئولان دخیل در تحقق این مهم تشکر و قدردانی کرد و خواستار استمرار حمایت مسئولان از این پروژه شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود