5 آذر 1393
شماره خبر: 132478

نصب حلقه های مخصوص جمع آوری پسماندهای خشك در برخی ادارات کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نصب حلقه های مخصوص جمع آوری پسماندهای خشك در برخی ادارات کرج


lسئول واحد تفکیک از مبدا زباله های خشک در سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، از اهدا سطل و نصب حلقه های مخصوص جمع آوری پسماندها خبر داد و گفت: پس از آموزشهای طرح تفکیک پسماندها از مبداء در مجتمع ها، ارگانها، اداره جات و مدارس مختلف، اهداء سطل و..
نصب حلقه از دیگر مواردی است که جهت تشویق شهروندان به موضوع تفکیک پسماندها صورت می پذیرد. علیرضا محمدی پور با اشاره به اینکه آموزش های شهروندی نقش مهمی در ترویج تفکیک از مبدا زباله و کاهش حجم تولیدی آن دارد، اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با حضور در اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان البرز، پس از ارائه آموزش های لازم در خصوص طرح تفکیک از مبدا پسماندهای خشک، همچنین شناخت زباله ها، 20 عدد سطل جهت جمع آوری پسماندهای خشک به این اداره اهدا کرد.
این مسئول از اهدا 20 سطل و حلقه مخصوص جمع آوری پسماندهای خشک به مدارس یادگار امام، کشی افشار و علامه امینی خبر داد و گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا بخش زیادی از هزینه ‌های جمع ‌آوری و ساماندهی زباله حذف می ‌شود. وی در ادامه به بازیافت کاغذ اشاره کرد و با بیان اینکه برای تولید یک تن کاغذ جدید باید 15 درخت تنومند قطع شود در حالیکه برای تهیه همین مقدار کاغذ از کاغذ بازیافتی، احتیاج به چوب نیست، افزود: زباله را می توان طی فرآیندهایی به مواد تقویت کننده خاک یا کود (کمپوست) تبدیل کرد که سرشار از مواد آلی و عناصر مورد نیاز گیاه است و این از دیگر مزیت های اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله می باشد. مسئول واحد تفکیک از مبدا زباله به آمادگی کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در خصوص ارائه آموزش های لازم طرح مذکور اشاره کرد و گفت: شهروندان در مجتمع های مسکونی و مدارس می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارائه آموزش های مربوطه با واحد تفکیک از مبدا سازمان به شماره تلفن 32756337 الی 9 تماس بگیرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود