24 مهر 1391
شماره خبر: 13255

زباله ها بدون اعمال مدیریت وارد محیط زیست می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زباله ها بدون اعمال مدیریت وارد محیط زیست می‌شوند

سپیدار آنلاین: سرپرست محیط زیست شهرستان کرج با ابراز تاسف از ورود زباله به محیط زیست گفت: زباله ها بدون اعمال مدیریت و اتخاذ تمهیدات لازم وارد محیط زیست شد و سیمای آن را به شدت تخریب می کند.
بیژن قوایی ضمن تاکید بر لزوم تلاش بیشتر برای فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: متاسفانه زباله‌ها بدون اعمال مدیریت و اتخاذ تمهیدات لازم وارد محیط شده و سیمای محیط زیست را به خصوص در عرصه‌های طبیعی به شدت تخریب می کنند در حالی که می‌توان با ارائه آموزش های لازم و فرهنگ سازی از پراکنش و انتشار زباله ها در محیط جلوگیری کرد. وی افزود: گرچه تاکنون اقداماتی در این خصوص صورت گرفته ولی باید جدی تر به این مقوله پرداخت. قوایی ابراز امیدواری کرد توجه به اثرگذاری مولفه آموزش در اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست برنامه های مشارکتی زیست محیطی با همکاری آموزش و پرورش و تشکل های مردم نهاد شهرستان کرج و همیاران محیط زیست در سال جاری تداوم داشته و بتواند برای گروه های مختلف هدف برگزار شود.
دامنه های کوه آتشگاه کرج پاکسازی شد
سرپرست محیط زیست شهرستان کرج همچنین از پاکسازی دامنه های کوه آتشگاه کرج خبر داد و افزود: هدف از اجرای این برنامه نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در مکان های تفرجی گردشگری و همچنین حفاظت از محیط کوهستان و جلوگیری از تخریب و آلودگی آن و همچنین افزایش حس مسئولیت و تعهد شهروندان در برابر طبیعت و مواهب خدادادی آن است. وی یادآور شد: پاکسازی دامنه های کوه آتشگاه توسط حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، شهرداری منطقه هفت، تشکلهای مردم نهاد و انجمن کوهنوردی استان البرز انجام شد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود