10 آذر 1393
شماره خبر: 132812

احداث سوله بحران در مناطق وظیفه ای جدی برای مدیران است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احداث سوله بحران در مناطق وظیفه ای جدی برای مدیران است


معاون خدمات شهری شهرداری کرج بر ضرورت احداث سوله بحران به عنوان یکی از وظایف جدی مدیران هر یک از مناطق تاکید کرد و از مسئولان خواست به طور جدی و در اولین فرصت نسبت به انتخاب اراضی مورد نیاز و سپس تجهیز و تکمیل سوله ها اقدام نمایند.
حسن مدیرروستا مدیریت بحران را ضرورتی بسیار مهم برای شهر تلقی کرد و اظهار داشت: در شرایطی که استان البرز و شهر کرج روی گسل های زلزله قرار دارند، تأمل و تاخیر در احداث سوله های بحران به هیچ وجه از سوی هیچ یک از مدیران پذیرفته نیست. وی گفت: در زمان بحران که ساختار شهری از هم پاشیده و سیستم زندگی از حالت عادی خارج می شود، تنها فضایی که می تواند به ساماندهی موقعیت کمک کرده و شهروندان را از موج حوادث دور نگه دارد، سوله ها و سازه های سبک و مقاوم با ظرفیت بالا هستند که می توان بخشی از جمعیت را در آنها اسکان داده و از شدت گرفتن هرج و مرج در موقع بحران جلوگیری به عمل آورد. این مسئول به قول مساعد شهرداری برای همکاری با استانداری در خصوص ساخت سوله های بحران در مناطق مختلف دوازده گانه شهر کرج اشاره کرد و بیان داشت: به همین مناسبت مناطق شهری کرج موظف شده اند با تعیین زمین هایی با کاربری های مناسب، این سوله ها را احداث کرده و برای مواقع بحران در آمادگی کامل قرار گیرند. وی به تشریح اقدامات برخی مناطق در این خصوص پرداخت و تصریح کرد: محل پیش بینی شده در منطقه 2 شهرداری کرج با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است. همچنین زمینی به مساحت دو هزار و 400 متر در منطقه 3 واقع در کانال غربی فردیس به این منظور پیش بینی شده که تاکنون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی روبرو بوده است. مسئول ارشد حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری کرج، اقدامات فعلی را ناکافی ارزیابی کرد و بیان داشت: هر منطقه باید به یک سوله بحران تجهیز شده و آمادگی کامل برای اجرای هر گونه مانور یا مقابله با وقایع طبیعی را داشته باشد.
وی از مدیران مناطق خواست با پیگیری های جدی خود بر روند تهیه این سوله ها سرعت بخشیده و شهر را برای مواقع بحران آماده نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود