12 آذر 1393
شماره خبر: 132987

عوامل ایجاد ترافیک در کرج شناسایی شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عوامل ایجاد ترافیک در کرج شناسایی شوند


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: عوامل ایجاد ترافیک در شهر با هدف رسیدن به بهترین راهکارهای رفع معضل ترافیکی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج شناسایی و به شورای شهر ارائه شوند.
سعید فیروزگاه با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، از معضل ترافیک به عنوان معضلی ريشه دار که متوجه همه کلانشهر ها است، یاد کرد و اظهار داشت: برای رفع بحران ترافیک شهری در کرج با توجه به گسترش روز افزون ترافيك نیاز است، نگاهى دقيق و آسيب شناسانه به موضوع داشته باشیم. وی، انجام کارهای تحلیلی در راستای عبور از معضل ترافیک را مهم ارزیابی کرد و افزود: نتایج حاصل از انجام این مهم می تواند، متولیان اجرای طرح های ترافیکی را در شناسایی عوامل ایجاد کننده ترافیک شهری هدایت کند. این عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با اشاره به ترافیک شهر تهران اعلام کرد: عوامل ایجاد ترافیک در کلانشهر کرج مشابه این عوامل در تهران است، بر این اساس می توان این عامل ها را به شهر کرج تعمیم داد و در نهایت به راهکاری منطقی برای گذر از معضل ترافیک دست یافت. فیروزگاه در خصوص پلهای عابر پیاده موجود در شهر کرج تاکید کرد: آسانسور در پل های عابر پیاده موجود در مناطق با تراکم جمعیتی بالا کارآیی مطلوبی ندارد بنابراین از این سازه در پل های عابر استفاده نشود.
وی همچنین با اشاره به خاموش بودن آسانسور پل عابر پیاده مجاور مسجد حجت (عج) اظهار داشت: احداث پل های عابر پیاده بسیار مهم و کارآمد است اما از این اقدام مهمتر آن است که تجهیزات به کار رفته در پل های عابر همیشه آماده استفاده عموم مردم باشد. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، در ادامه بر ضرورت راه اندازی پل عابر پیاده حصارک تاکید کرد و افزود: راه اندازی این سازه ترافیکی در منطقه المهدی حصارک الزامی است و باید به جد در اولویت برنامه های مدیریت شهری قرار بگیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود