12 آذر 1393
شماره خبر: 133010

سهرابیه دیگر ویترین محرومیت نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سهرابیه دیگر ویترین محرومیت نیست


خروج شهرک سهرابیه از محرومیت و تاکید بر تکریم حقوق شهروندی همشهریان از جمله مواردی بود که در بازدید سرزده دو عضو شورای اسلامی شهر کرج از منطقه 12 مورد اشاره قرار گرفت.
غفور قاسمپور رئیس کمیته امور سرمایه گذاری و مشارکتهای اقتصادی و بهنام محمودی دبیر اول شورای شهر در راستای عمل به وظایف نمایندگی و سرکشی به روند خدمات رسانی به شهروندان، توقف کوتاهی در شهرکهای سهرابیه و ولیعصر (عج) در منطقه 12 شهرداری کرج داشتند و ضمن برگزاری نشست ملاقات مردمی، توضیحات لازم را از زبان مدیر منطقه شنیدند و موارد لازم را نیز متذکر شدند. احداث پارکهای محله ای و افزایش سرانه فضای سبز، نصب مجموعه بازی کودکان و ست ورزشی بدنسازی در پارکها، تقویت عملیات جدولگذاری و آسفالت ریزی، بهبود زیباسازی شهری، توجه بیشتر به رفت و روب معابر، رسیدگی به وضعیت ایستگاه های تاکسی و اتوبوس، جمع آوری نخاله ها و... از جمله مواردی بود که در خلال صحبت های شهروندان بدان اشاره شد و اعضای شورای شهر نیز جدیت در عمل به آنها را از مدیر و معاونین منطقه 12 شهرداری کرج خواستار شدند.
مدیر منطقه 12 شهرداری کرج در بخش هایی از این جلسه ملاقات مردمی، به تشریح اقدامات مدیریت شهری در شهرک های سهرابیه و ولیعصر (عج) پرداخت و ضمن برشمردن اهم پروژه ها و طرح های عمرانی و خدماتی، تاکید کرد: تمامی معاونین و پرسنل منطقه، در راستای تاکید شهردار و اعضای شورا مبنی بر توجه ویژه به محلات محروم، از هیچ تلاشی برای تکریم شهروندان و جدیت در خدمات رسانی به آنها فروگذار نکرده اند. برزو سلیمانی از حفر چاه های جذبی جهت هدایت آبهای سطحی، تعویض جداول قدیمی و شکسته معابر، انجام عملیات تعویض روکش، زیرسازی و آسفالت ریزی با اولویت معابر خاکی یا دارای آسفالت قدیمی، انجام طرح های توسعه فضای سبز، پلاک کوبی معابر و... به عنوان پروژه های انجام شده و در دست اقدام منطقه در راستای محرومیت زدایی از شهرک کم برخوردار سهرابیه یاد کرد. همچنین حجج اسلام محمدی و میرهادی امامان جماعت شهرک های سهرابیه و ولیعصر (عج) نیز در این بازدید، پاسخگویی مسئولان به مردم را بر اساس بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری وظیفه ای همگانی برشمردند و از اینکه مدیریت شهری برای زدودن محرومیت از چهره این محلات کمر همت بسته، تقدیر و تشکر کردند. رئیس کمیته امور سرمایه گذاری و مشارکتهای اقتصادی شورای شهر کرج در این بازدید، تکریم "حقوق شهروندی" را دیکته ای برای مدیران مناطق 12 گانه شهری برشمرد و اظهار داشت: تلاش برای رفع دغدغه های شهروندان و پاسخگویی به نیازهای مناطق محروم تکلیفی بر دوش مسئولان شهری است و شورا در بحث خدمت به مردم با احدی تعارف ندارد، جلب رضایت شهروندان خط کش شورا برای ارزیابی عملکرد مدیران مناطق است و آنچه امروز در شهرکهای سهرابیه و ولیعصر(عج) مشاهده شد، برغم وجود محرومیت های بسیار اما نشان از کار و تلاش جهادی دارد. غفور قاسمپور خاطرنشان کرد: حذف مدیران ضعیف از چرخه مدیریت شهری موضوعی است که شورا آن را با جدیت دنبال می کند و باور دارم امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست. دبیر اول شورای شهر کرج نیز با ابراز رضایت از مجموع عملکرد منطقه 12 شهرداری کرج خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای هزینه کرد در شهرک های محروم و کم برخوردار همچون سهرابیه و آق تپه شد. بهنام محمودی گفت: متاسفانه بسیاری از موضوعاتی که در صحبتهای شهروندان مورد تاکید قرار گرفت، مربوط به ادارات دولتی است اما متاسفانه با شانه خالی کردن نهادهای دولتی خدمات رسان، مدیریت شهری در سیبل انتقادات و مطالبات ساکنین قرار گرفته است. وی افزود: فقر سرانه های بهداشتی، آموزشی، امنیتی و... در شهرک های سهرابیه، آق تپه، ولیعصر (عج) و... کاملا مشهود است که رفع آنها در درجه اول نیاز به همکاری اداراتی چون آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان و... دارد و انتظار می رود فرمانداری عمل به وظایف ذاتی بویژه در قبال مناطق محروم را به ادارات دولتی متذکر شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود