15 آذر 1393
شماره خبر: 133077

ایستگاه راه آهن حسین آباد کرج خدمات ریلی استان البرز را افزایش داد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ایستگاه راه آهن حسین آباد کرج خدمات ریلی استان البرز را افزایش داد


دبیرشورای ترافیک و حمل ونقل استان البرزاعلام کرد:با پیوستن چهار رام قطار به تعداد سرویس های راه آهن حسین آباد کرج - تهران ، میزان جابجایی مسافر دراین ایستگاه افزایش یافت.
'مجتبی عسگری'افزود: پیش از این چهاررام قطار در مسیر تهران - زنجان مسافران کرج را نیز در ایستگاه حسین آباد جابجا می کردند که اکنون به هشت قطار افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: مردم استان البرز به ویژه ساکنان مناطق جنوبی و جنوب شرق این استان می توانند برای مراجعه به جنوب تهران از قطارهای ایستگاه حسین آباد استفاده کنند.
دبیرشورای ترافیک و حمل و نقل استان البرز اظهارکرد: درآینده ای نزدیک ترن ست تهران – زنجان ، قطارواگن اتوبوسی تهران- میانه ، قطار دوطبقه تهران- زنجان مسافران مسافران استان البرز را نیز جابجا می کنند. وی اظهار کرد: در این مسیر 300 صندلی به مسافران کرج اختصاص یافته دارد که بطور متوسط هر قطار روزانه جابجایی دو هزار و 400 مسافر را انجام می دهد . عسگری ادامه داد: ساعت شروع فعالیت ایستگاه راه آهن حسین آباد کرج را 6:15 صبح اعلام کرد و گفت: مسافران این ایستگاه در ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خزانه تهران پیاده می شوند. وی افزود: کرایه قطارهای راه آهن تهران - کرج برای هر نفر 10 هزار ریال تعیین شده است و درسطح استان البرز خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای ایستگاه حسین آباد کرج تعیین شده است. ایستگاه حسین آباد کرج از مهرماه امسال بر روی مسافران کرج - تهران گشایش یافت و از یکم آذرماه تعداد قطارهای این ایستگاه از چهار رام به هشت رام افزایش یافته است. مردم استان البرز به ویژه ساکنان شهرستانهای اشتهارد ، فردیس و کرج می توانند از قطارهای این ایستگاه برای رفت وآمد بین تهران - کرج استفاده کنند. کثرت جمعیت استان البرز و سکونت بخشی از جمعیت سرریز تهران در البرز موجب شده تا روزانه هزاران نفر بین این دو استان تردد کنند.
از سال 77 قطار شهری (مترو) کرج - تهران راه اندازی شده که روزانه بین 250 هزار تا 700 هزار نفر با این وسیله نقلیه عمومی جابجا می شود. همچنین تردد شمار زیادی از جمعیت دو کلانشهر تهران و کرج با استفاده از خودروهای عمومی و شخصی سبب ترافیک سنگین بین این دو کلانشهر شده است بطوریکه طول ترافیک در اوایل و اواخر روز به چند کیلومتر می رسد. استفاده مردم این دو استان از قطارهای راه آهن مسیرتهران - زنجان - تبریز نقش اساسی در کاهش ترافیک بین تهران - کرج خواهد داشت. استان البرز با بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در مسیر تردد مسافران 14 استان کشور قرار دارد و 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است. ترافیک سنگین علاوه برکندی رفت وآمد ، سبب آلودگی هوا در دو استان البرز و تهران شده است. استفاده مردم از راه آهن و قطار شهری (مترو )در صورت توسعه زیرساخت ها در این بخش می تواند به کاهش ترافیک و آلودگی هوا و تسریع در رفت وآمد مردم بینجامد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود