ضرورت تشکیل شبکه دانشی روابط عمومی های شهرداری های کشور
سپیدارآنلاین: گروه شهری
سرپرست روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج با اشاره به ضرورت علمی شدن عملکرد روابط عمومی ها، خواستار ایجاد شبکه دانشی روابط عمومی کلانشهرها و مراکز استان ها در عرصه ارتباطات ملی و بین المللی شهرداری ها شد و گفت: ...
با عملی شدن این رویکرد، روابط عمومی های مدیریت شهری چندین گام به سوی علمی شدن فضای ارتباطات پیش خواهند رفت. احمد خیری این مطلب را در حاشیه بیست و یکمین نشست کمیته ارتباطات و بین الملل کلانشهرهای کشور که در هتل پارسیان تهران برگزار شد بیان کرد و با اشاره به ضرورت علمی شدن عملکرد حوزه روابط عمومی ها اظهار داشت: ایجاد شبکه دانشی روابط عمومی های مدیریت شهری کلانشهرها و مراکز استان ها، عرصه ارتباطات ملی و بین المللی در حوزه شهرداری ها را چندین گام پیش خواهد برد. وی اضافه کرد: این پیشنهاد با هدف تقویت دانش ارتباطات طرح شده و یکی از راهکارهایی است که می تواند با مشارکت در تولید محتوای تخصصی و شکل گیری سند ارزشی روابط عمومی ها، روابط عمومی ها را از گوشه انزوا خارج کرده و آنها را به عرصه های بزرگترین وارد کند. خیری با بیان اینکه روابط عمومی واحدی است که ترسیم ذهنیت مناسب از عملکرد دستگاه متبوع خویش را به عهده داشته و تمام تصورات بیرونی از عملکرد این مجموعه شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: ترسیم این تصویر نیازمند به کارگیری ابزار و امکانات به روز و در دسترس عموم است که بخشی از آن استفاده از رسانه هاست.
خبرگزاری تخصصی "شهر" تشکیل شود
این مسئول، تشکیل رسانه ای تخصصی در حوزه مدیریت شهری زیر نظر این شبکه دانشی را از خروجی های مثبتی عنوان کرد که می توان از شکل گیری این شبکه به دست آورد. مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج، ارائه پیشنهاد تشکیل رسانه ای تخصصی تحت عنوان خبرگزاری شهر از سوی روابط عمومی شهرداری کرج را با همین رویکرد ارزیابی کرد و اظهار داشت: تولید محتوای تخصصی و مبتنی بر دانش و اندیشه در حوزه شهرداری ها، زمانی قابلیت های خود را به طور کامل نشان داده و اهداف آن به ثمر می نشیند که در ظرفی مناسب و با امکانات شایسته در اختیار شهروندان و مخاطبان قرار گیرد. وی افزود: از این رو شکل گیری شبکه ای که بتواند این ساختار را به صورت صحیح به مخاطبان ارائه دهد یکی از اقدامات محوری خواهد بود که می تواند با مشارکت تمامی شهرداری ها انجام شود. خیری یکی از این ساختارها را در قالب رسانه ای به نام خبرگزاری و با نام "شهر" به عنوان یکی از نمادهای تمدن و تحرک عنوان کرد و یادآور شد: در دوره کنونی، جریان صحیح اطلاعات برای ایفای نقش سازنده و پرچم داری در عصر ارتباطات، نیاز به تن پوشی ارزشی و دانشی دارد که متاسفانه در جهان سوم این موضوع چنان که باید و شاید در نظر گرفته نشده و اینک فرصتی مناسب برای بهره جویی و قد کشیدن روابط عمومی های کشور در این عرصه خواهد بود. وی از دیگر دیدگاه های خود برای تشکیل این ساختار منسجم را ایجاد شبکه رادیویی تخصصی مدیریت شهری برشمرد و از مسئولان خواست با نگاهی ژرف به اهمیت عملکرد شهرداری ها، به ایجاد این فضا یاری دهند. خیری در پایان خواستار ارتقای جایگاه سازمانی تمامی مدیریت ها و اداره کل ها به مرکز ارتباطات بین الملل شد تا از این طریق بتوان شاهد رشد و توسعه روابط عمومی ها و در پی آن شهرداری ها در همه حوزه ها باشیم.