23 آذر 1393
شماره خبر: 133533

پرنده فروشی های محدوده میدان کرج ساماندهی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پرنده فروشی های محدوده میدان کرج ساماندهی شدند


در حالی که یکی از تصاویر ناخوشایند شهر کرج، تماشای نابسامانی های محدوده میدان کرج و بخصوص محیط بازار میوه و تره بار و پرنده فروشی های اطراف آن است، معاونت خدمات شهری کرج اقدام به ساماندهی پرنده فروشی های مستقر در این محدوده و جمع آوری ماکیان کرد.
معاونت خدمات شهری شهرداری کرج در اقدامی، به جمع آوری و ساماندهی ماکیان از مناطق 2 و 11 به عنوان دو نقطه از مراکزی که بیشترین تجمع پرنده فروشی های سطح شهر را به خود اختصاص داده است، کرد. قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج در خصوص این اقدام که روز هفدهم آذرماه با همکاری مناطق 2 و 11 شهرداری کرج انجام گرفت، گفت: طرح جمع آوری ماکیان و ساماندهی پرنده فروشی های این مناطق با هماهنگی دستگاه های مرتبط انجام گرفت که از این جمله هماهنگی با دامپزشکی، محیط زیست و نیروی انتظامی بود. اصغر نصیری اظهار داشت: این اقدام با استناد به دستور مقام قضایی و با حضور عوامل نیروی انتظامی انجام گرفت و ضمن آن 100 نیروی عملیاتی به جمع آوری ماکیان و ساماندهی پرنده فروشی های محدوده های مورد نظر پرداختند.
جمع آوری بیش از 350 جفت ماکیان از پرنده فروشی ها
این مسئول تصریح کرد: در این عملیات بیش از 700 مرغ و خروس و ماکیان با حضور و دستور دامپزشک، به کشتارگاه تحویل داده شدند. وی این اقدام را در راستای حفظ محیط زیست و بهداشت، در کنار ایجاد نمای بصری مطلوب برای شهروندان عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری از آلودگی محیطی و بروز بیماری های مشترک حیوان و انسان مانند التور و الگور، ساماندهی پرنده فروشی ها مورد نظر دستگاه های تصمیم گیر دولتی استان و شهرستان نیز بود که با همکاری دستگاه های مذکور این اقدام در بخشی از شهر که می توان گفت محل تجمع این صنف بود، محقق شد. نصیری تاکید کرد: طبق اعلام اتحادیه، پرنده فروشی ها تنها مجاز به فروش پرندگان زینتی بوده و حق فروش دیگر حیوانات و ماکیان را ندارند. وی با اشاره به اینکه اغلب این ماکیان و حیوانات در خارج از محدوده مغازه نگهداری می شوند، ادامه داد: این امر سبب ایجاد سد معبر شده و همچنین به وجود آمدن اغتشاش بصری و بوی نامطبوع در منطقه از عوارض فروش این حیوانات است. قائم مقام معاون خدمات شهری تصریح کرد: بر همین اساس تمامی قفس ها، فنس ها و تمامی عناصر مزاحم شهری بویژه در ضلع جنوبی اداره آب و فاضلاب واقع در میدان کرج جمع آوری شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود