24 آذر 1393
شماره خبر: 133672

دیدار چهره به چهره شهروندان با شهردار کرج در جلسه ملاقات مردمی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دیدار چهره به چهره شهروندان با شهردار کرج در جلسه ملاقات مردمی


شهردار کلانشهر کرج دقایقی قبل در جلسه ملاقات مردمی به صورت چهره به چهره با جمعی از شهروندان دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه های آنان در حوزه های مختلف شهری قرار گرفت.
با اینکه شهردار کرج در راستای پاسخگویی کارآمد به مطالبات شهروندان و تکریم ارباب رجوع، برخی از اختیارات قانونی خود را به قائم مقام، مدیران مناطق و مدیران عامل سازمانها تفویض کرده است تا دست آنها برای رسیدگی به درخواست های مردمی و مواردی که در جلسات ملاقات مردمی طرح می شود، باز باشد اما علی ترکاشوند با همه مشغله های کاری و گرفتاری های اداره یک کلانشهر دو میلیون نفری صبح امروز درب اتاق کار خود را به جمعی از شهروندان گشود و پای صحبت ها و درد دل های آنان نشست. وی با استماع دغدغه ها و درخواست های شهروندان و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح مدیریت شهری، دستورات لازم را برای رسیدگی فوری به مطالبات مردمی صادر کرد و در دستورهای مکتوب خود، جدیت بیشتر در تکریم ارباب رجوع را از مدیران زیر مجموعه خود خواستار شد. گرچه برخی درخواست های ملاقات کنندگان با شهردار کرج اعم از استخدام، درخواست وام و... در حیطه اختیارات قانونی این نهاد نیست اما دکتر ترکاشوند با صعه صدر و با ادبیاتی مردمی به شهروندان درباره موانع قانونی برای اجابت به خواسته های ایشان توضیح داد و ابراز امیدواری نمود که مشکلات و دغدغه های آنان در آینده ای نزدیک و تحت عنایات ویژه حضرت ولی عصر (عج) مرتفع شود. برخی مراجعه کنندگان که در بدو آغاز جلسه ملاقات مردمی امید چندانی به رفع مشکلات خویش نداشتند، هنگام خروج لبخند رضایت به چهره شان صفای دیگری بخشیده بود و زمانی که خبرنگار ما از کم و کیف دیدار با شهردار از آنان سوال کرد؛ توام با نگاهی معنادار گفتند که خدا به خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجر بخیر بدهد و آنان را در حل مشکلات مردم ثابت قدم نگه دارد. بنابر مشاهدات خبرنگار ما، تقاضای تقسیط جرایم کمیسیون ماده صد، درخواست مشاوره جهت سرمایه گذاری اقتصادی، طرح نکاتی پیرامون رسالت های خدماتی مدیریت شهری، تقدیر و تشکر از روند شتابان توسعه شهری در کرج، طرح دغدغه درباره وضعیت آسفالت و جدول برخی معابر و شریان های اصلی و فرعی شهر و... عمده موارد مطرح شده در جلسه ملاقات مردمی شهردار کرج بود که ترکاشوند با صبوری به حرف های مردم توجه نشان داد و تا جایی که قانون و عرف اجازه می داد، از اختیارات خود برای خدمت به شهروندان بهره جست.
دیدارهای مردمی موجب کاهش فاصله بین مردم و مسئولان می شود
قائم مقام شهردار کرج در حاشیه جلسه ملاقات مردمی به خبرنگار ما گفت: دیدارهای مردمی راهگشا برای برنامه ریزی های آتی خواهد بود و فاصله بین مردم و مسئولان را کاهش می دهد. محمدرضا رضاپور اظهار داشت: یکی از اهداف دیدارهای چهره به چهره مردم با مسئولان پیگیری مطالبات و برنامه ریزی برای تحقق آنها است. وی، ارتباطی بی واسطه بین مردم و مسئولان را دستاورد دیدارهای مردمی عنوان کرد و گفت: سلسله ملاقات های مردمی موجب حصول نتیجه سریع برای رفع مشکلات مردمی خواهد بود و از این حیث حائز اهمیت است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود