29 آذر 1393
شماره خبر: 134004

تصویر ترافیک شهر بر سیستم مونیتورینگ شهرداری کرج نشست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تصویر ترافیک شهر بر سیستم مونیتورینگ شهرداری کرج نشست


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، گفت: با آماده شدن بخش نرم افزاری مرکز کنترل و ترافیک شهرداری از تردد وسایل نقلیه در میدان توحید بصورت آزمایشی تصویر برداری شد.
احمد افضلی در جلسه ای که با هدف ارائه گزارش از روند اجرای پروژه های عمرانی سطح شهر توسط معاونت فنی و عمرانی برگزار شد، با بیان اینکه مرکز مونیتورینگ بصورت کامل آماده فعالیت است، عنوان کرد: بخشهای نرم افزاری این مجموعه نظارتی نیز در حال آماده سازی و تکمیل است. وی، اظهارداشت: هم اکنون نیز مرکز کنترل و نظارت ترافیک با هدف ارزیابی و رصد بخش نرم افزاری مرکز مونیتوریگ بصورت آزمایشی از وضعیت ترافیک شهر تصویر گرفته است. این مسئول با اشاره به اهمیت پروژه مانیتوریگ با بیان اینکه بروز نواقص و برخی مشکلات در روند اجرای کار امری اجتناب ناپذیر است، وعده داد: برغم اعتبارات محدود، کاستی های این پروژه تا پایان بهمن ماه بطور کامل برطرف و پروژه آماده بهره برداری صدر درصدی می شود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، بهره گیری از تکنولوژی های نوین را در اجرای این طرح مهم ارزیابی کرد و افزود: ورود تکنولوژی به محیط های شهری در حالی اتفاق می افتد که هدف عمده بهره گیری از آنها، تسهیل زندگی شهروندان و بهبود شرایط موجود است، راه اندازی مرکز نظارت تصویری بر معابر شهر کرج نیز با همین رویکرد انجام گرفته و به زودی با تعدادی دوربین در سطح شهر فعال خواهد شد. افضلی، نیاز مرکز مونیتوریگ به دوربین های بیشتر را یادآور شد و اظهارامیدواری کرد: با تخصیص اعتبار کافی طی سال آینده، بخش نرم افزاری مرکز با اضافه شدن دوربین تکمیل شود.
بهره برداری از 16 پل عابر پیاده تا پایان امسال
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، در ادامه از برنامه ریزی برای نصب و راه اندازی 16 پل عابر پیاده تا پایان امسال در سطح شهر خبرداد و افزود: از گذشته و از زمان تاسیس شهرداری در کرج، تنها 16 پل عابر پیاده برای عبور و مرور عابرین پیاده در سطح شهر وجود داشت؛ این درحالی است که تنها در شش ماه اول سال به همت شهردار کرج و با پیگیری های صورت گرفته، پنج پل عابر در سطح شهر نصب شده است. افضلی، افزود: از اقدامات صورت گرفته این معاونت در راستای فراهم آوردن زمینه های عبور و مرور ایمن شهروندان برنامه ریزی برای نصب و راه انداز ی 12 پل عابر اعم از مکانیزه و عادی در سطح شهر است. گفتنی است در پایان این جلسه، اعضای شورای شهر همراه با شهردار، قائم مقام شهردار و محمد تقی ایرانی، فرماندار کرج از مرکز مانیتوریگ شهرداری کرج بازدید کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود