29 آذر 1393
شماره خبر: 134026

روند اجرای پروژه احداث ادامه بلوار ماهان ارزیابی و تشریح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روند اجرای پروژه احداث ادامه بلوار ماهان ارزیابی و تشریح شد


معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با حضور شهردار، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، عملکرد این معاونت درخصوص اجرای پروژه ادامه بلوار ماهان را تشریح کرد.
علی اصغر کمالی زاده در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، فرماندار کرج و دیگر معاونان شهرداری، عنوان کرد: این پروژه در امتداد بلوار ماهان محدوه بلوار آزادی رجایی شهر تا بلوار باغستان به طول تقریبی یکهزار و 750 متر و در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع احداث شده است. وی عنوان کرد: این پروژه شامل دو سطح سواره رو رفت و برگشت به عرض 12.5 متر و پیاده روی پنج متری با فضای سبز 5.5 متری که در هر سمت با رفوژ میانی به عرض چهار متر در یکی از نقاط پر ترافیک شهر احداث شده است.
کمالی زاده افزود: هدف از اجرای این پروژه، علاوه بر تامین ارتباط ترافیکی بلوار آزادی رجایی شهر تا بلوار باغستان،کاهش ترافیک در محدوده فلکه اول رجایی شهر و خیابان داریوش است؛ ایجاد ارتباط آسان و جذب سفرهای درون شهری و تسهیل در عبور و مرور شهری همچنین کاهش بار ترافیکی از دیگر اهداف اجرای این پروژه می باشد؛ در این پروژه بهبود حمل و نقل شهری و کاهش معضل ترافیک هسته مرکزی شهر به عنوان هدفی مهم لحاظ شده است. وی در خصوص ضرورت اجرای پروژه، اظهارداشت: با توجه به موقعیت اجتماعی شهر کرج و نزدیکی این کلانشهر به پایتخت در کنار افزایش جمعیت و بروز پدیده حاشیه نشینی اجرای این پروژه ضروری احساس شد؛ با اجرای این پروژه بی شک محیطی آرام و موثر برای شهروندان مهیا می شود. کمالی زاده، استفاده از تکنولوژی بتن غلتکی را از جمله نقاط قوت پروژه احداث ادامه بلوار ماهان ذکر کرد و با بیان اینکه بتن غلتکی مورد استفاده در راهسازی، یک تکنولوژی در حال پیشرفت است، گفت: بتن غلتکی روشی نوین برای ساخت اقتصادی سازه های حجیم و راه ها می باشد. وی با تاکید بر ضرورت توجه به رفاه شهروندان به عنوان مهمترین وظیفه شهرداری، عنوان کرد: از شاخص ترین مولفه هایی که رفاه شهروندی را شامل می شود، اجرای پروژه های عمرانی به ویژه طرحهایی با محور روانسازی ترافیک شهری همچنین تامین زیرساختهای عمرانی است. کمالی زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز یک پروژه ماهان به زودی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت : اتمام پروژه های عمرانی به ویژه بازگشایی ادامه بلوار 50 متری ماهان که سه باندی رجایی شهر را به بلوار اصلی باغستان ( امام خمینی (ره) )وصل می کند در اولویت کاری شهرداری قرار دارد. وی افزود : مجموعه شهرداری با همت و تلاش خود همواره به دنبال ارائه خدمات به شهر و شهروندان کرجی در راستای کسب رضایت حداکثری شهروندان در رسیدن به شهری آباد و مدرن خواهد بود. معاون فنی عمرانی شهرداری کرج با اشاره به اینکه تقاطع غیر همسطح بلوار امام خمینی (ره )،( میانجاده ) و 45متری کاج ( بسیج ) از پیشرفت قابل توجهی برخوردار می باشند از آغاز طرح مطالعات مهندسی ارزش تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه و جمهوری خبر داد و افزود: ادامه عملیات اجرایی تقاطع های غیر هم سطح شهر بمنظور رفاه شهروندان با قدرت و جدیت هرچه تمام در دستور کار قرار گرفته است. وی، اظهار امیدواری کرد: با همت و تلاش مجموعه شهرداری روز به روز شاهد شهری آباد، توسعه یافته در خور شهروندان با فرهنگ شهر کرج باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود