3 دی 1393
شماره خبر: 134131

آماده باش 500 نیروی عملیاتی برای مقابله با بحران فصلی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آماده باش 500 نیروی عملیاتی برای مقابله با بحران فصلی


معاون خدمات شهری شهرداری کرج از آماده باش 500 نیروی عملیاتی برای مقابله با هرگونه بحران فصلی در شب گذشته و روز جاری خبر داد.
حسن مدیرروستا با اعلام این خبر اظهار داشت: با اعلام سازمان هواشناسی و احتمال بارش نزولات برف و باران از آسمان، تمامی بخش های مرتبط با این حوزه، در شب گذشته و روز جاری در حالت آماده باش قرار گرفتند. وی تعداد نیروهای آماده باش در سازمانها و مناطق را 500 نفر عنوان کرد و افزود: این تیم عملیاتی در بخشهای مختلف شهرداری شامل سازمانهای زیرمجموعه خدمات شهری از جمله سازمان موتوری و مناطق 12 گانه شهری استقرار یافته و برای مقابله با رویدادهای فصل زمستان در شب گذشته و روز جاری مهیا شدند. معاون خدمات شهری شهرداری کرج ادامه داد: همچنین تعداد 21 دستگاه ماشین آلات و دستگاه های برف روب در سطح شهر به حالت آماده باش در آمدند تا به محض وقوع هرگونه یخ زدگی، تجمع برف یا آب گرفتگی معابر، شهر را از حالت بحران خارج کنند. مدیرروستا مدت زمان آماده باش نیروها را 24 ساعت ذکر کرد و با اشاره به بارش نزولات آسمانی در ارتفاعات شهر، از استقرار خودروهای حامل ماسه و نمک در معابر خبر داد. وی اظهار داشت: آنچه بر اساس تجربه و تخصص به دست آمده، ضرورت بهره گیری کمتر از ماسه و نمک به عنوان از بین برنده یخ زدگی ها و برف گرفتگی های سطح معابر است، چنانکه این ترکیب آسیبهای بسیار و متعددی را به محیط زیست از جمله فضای سبز وارد کرده و کاهنده عمر آسفالت و جداول معابر است. به گفته این مسئول، تلاش معاونت خدمات شهری بر کاهش استفاده از این ترکیب است. معاون خدمات شهری یادآور شد: بهترین و کم هزینه ترین شیوه برای مقابله با بحرانهای فصلی، آمادگی مناسب شهروندان و آموزش آنان برای تجهیز به موقع و مناسب به امکانات گرمایشی و ایمنی است. مدیرروستا اضافه کرد: تجهیز خودروها به امکانات گرمایشی و زنجیر چرخ و نیز استفاده از پوشش و لباس گرم متناسب با روزهای فصل از سوی شهروندان، اقدامی است که در هر شرایطی می تواند موجب امنیت آنان شود.
وی یادآور شد: با این همه شهرداری کرج با تمام تجهیزات و امکانات موجود برای اجرای عملیات زمستانی آماده خواهد بود و به محض اعلام سازمان هواشناسی و بررسی شرایط جوی، از این امکانات بهره برداری می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود