6 دی 1393
شماره خبر: 134220

95 درصد از اراضی قولنامه ای در کلانشهر کرج به ثبت رسیده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

95 درصد از اراضی قولنامه ای در کلانشهر کرج به ثبت رسیده است


قائم مقام شهردار کرج گفت: مطابق با قانون ماده 22 ثبت اسناد و املاک، 95 درصد از اراضی قولنامه ای در کلانشهر کرج به ثبت رسیده است.
محمدرضا رضاپور با اشاره به وجود معضلي به نام اراضی قولنامه اي، عنوان کرد: متاسفانه تعدادي از سازندگان سودجو پس از خريد زمين هاي سند دار اقدام به ساخت املاکی مي کنند که با توجه به عدم رعایت استاندارد ها و ایمنی ساخت و ساز، امکان صدور پروانه ساختمانی برای این سازه ها از سوی مدیریت شهری وجود ندارد؛ بر این اساس سازندگان این املاک غیرمجاز به دلیل عدم رعایت ضوابط در امر ساخت و ساز ملزم به پرداخت جريمه های سنگينی با رای کمیسیون ماده 100 می شوند و در صورت عدم تاييد این کمیسیون، سازنده بنا باید نسبت به تخريب قسمتهاي خلاف اقدام کند. رضاپور، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته از سوی شهرداری کرج و دیگر نهادهای مرتبط شهری، 95 درصد از اراضی قولنامه ای کلانشهر کرج پس از طی شدن مراحل قانونی به ثبت اداره اسناد و املاک رسیده اند؛ امید می رود با تلاش و پیگیری های مجریان شهر درصد کم باقیمانده از این اراضی تعیین تکلیف شوند.
لزوم تدوین برنامه های فرهنگی برای پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز
قائم مقام شهردار کرج با اشاره به وجود برخی ساخت و سازهای غیر اصولی در سطح شهر، بر ضرورت ارائه راهکارهای کارآمد بمنظور مقابله با این پیامد و معضل شهری، تاکید کرد و افزود: ساخت و سازهای خارج از عرف و بی قاعده به دلیل عدم رعایت قوانین شهرسازی و ایمنی، جان شهروندان را به خطر می اندازد؛ بر این اساس لازم است، برای رفع این بحران با همکاری متقابل نهادهای شهری همچون شهرداری، نظام مهندسی و مسکن راه و شهرسازی با جاری کردن رویکردهای فرهنگی، سیاستگذاری و برنامه ریزی شود. رضاپور، جلوگیری از نابسامانی ها در ساخت و سازهای شهری را علاوه بر جاری کردن رویکردهای فرهنگی نیازمند بررسی و رفع خلاء های قانونی دانست و گفت: تحقق این مهم همچنین به ایجاد رابطه ای دو سویه بین مجریان شهری با شهروندان دارد. این مسئول، عنوان کرد: پایان دادن به مشکلات ساخت و ساز های غیر اصولی در سطح شهر و جلوگیری از آنها نیازمند رویکردی چندبعدی است که مسئولیت آن نباید تنها به عهده نهاد خاصی باشد و دیگر این که ساخت و سازهای غیرقانونی باید به عنوان خلاف و جرم تلقی شود که به دنبال آن برخوردهای کیفری از سوی مراجع قانونی برای سازندگان آنها در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود