21 شهریور 1391
شماره خبر: 11454

ساخت و ساز املاک قولنامه ای با نظارت مهندسان ناظر انجام می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ساخت و ساز املاک قولنامه ای با نظارت مهندسان ناظر انجام می شود

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 6 شهرداری کرج گفت: ساخت و ساز املاک قولنامه ای با نظارت مهندسان ناظر و طبق قوانین معمول ساخت و سازهای شهری انجام می شود.
عباس حق محمدلو با اشاره به اینکه، مجوز املاک قولنامه ای در گذشته برای صدور پروانه ساختمانی صادر نمی شد، افزود: این موضوع طی چند سال اخیر با اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری روان شد. وی ادامه داد: بر اساس مصوبات و نظر اعضای شورای اسلامی شهر کرج و به منظور ساماندهی مسائل ساخت و ساز شهری در سطح وسیع، ارائه مجوز به املاک قولنامه ای از سوی مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت.
این مسئول افزود: با توجه به این موضوع املاک قولنامه ای با دریافت مجوز و پروانه ساختمانی همچنین با نظارت کارشناسان و مهندسان ناظر اقدام به ساخت و ساز می کنند.
رعایت استاندارهای ساخت و ساز و مسائل ایمنی
مدیر منطقه 6 شهرداری کرج با تاکید بر افزایش ضریب ایمنی در ساخت و سازهای شهری، عنوان کرد: تحقق این مهم نیازمند نظارت و دقت نظر مسئولین ذیربط است. حق محمدلو با اشاره به تاکید مدیریت شهری بر انجام ساخت و سازهای اصولی در سطح شهر، عنوان کرد: به تبع وجود حساسیت و تاکید فراوان مجموعه مدیریت شهری، شهرداری منطقه 6 نیز توجه و دقت نظر بالایی بر نحوه انجام صحیح، اصولی و مطابق با استانداردهای تعریف شده دارد. وی با بیان اینکه، رعایت قوانین ساخت ساز باید در همه ساخت و سازها اعم از املاک قولنامه ای و سند دار لحاظ شود، عنوان کرد: افزایش ضریب ایمنی در ساخت سازها در گرو اجرای قوانین و مقررات استاندار ساخت و ساز است که اجرایی کردن آیین نامه 2800 زلزله نمونه ای از آن است. حق محمدلو در خصوص نحوه ساخت و ساز در املاک قولنامه ای موجود در منطقه 6 اظهارداشت: در حال حاضر املاک قولنامه ای با صدور مجوز ساختمانی و با نظارت مهندسان ناظر همچنین رعایت مسائل اصولی ساخت وساز و رعایت آیین نامه 2800 زلزله نسبت به ساختمان سازی اقدام می کنند.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود