8 دی 1393
شماره خبر: 134426

منابع انسانی کارآمد و خلاق، توسعه شهری را رقم می زنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

منابع انسانی کارآمد و خلاق، توسعه شهری را رقم می زنند


شهردار کرج، منابع انسانی کارآمد و خلاق را یکی از عوامل مهم برای رسیدن به توسعه پایدار شهری دانست و تاکید کرد: شایسته گزینی باید انتخاب اول مدیریت شهری در انجام همه امور باشد.یی
علی ترکاشوند با تاکید بر ضرورت توسعه شهری توسط دستگاه های اجرایی شهر به ویژه شهرداری، گفت: مبانی رسیدن به توسعه شهری نیاز به عوامل متعددی دارد که از جمله این عوامل انتخاب شایسته منابع انسانی کارآمد و خلاق می باشد. بر این اساس نیاز است، ظرفیت سازی در منابع انسانی با جدیت بیشتری به ویژه از سوی دستگاه های خدمات رسان شهری همچون شهرداری که بالاترین مسئولیت در قبال پاسخگویی به مردم و تامین نیازهای زندگی آنها را دارند، انجام شود. ترکاشوند، ضرورت بهره‌مندی همه کارکنان از فرصت‌های برابر را مهم شمرد و با بیان اینکه تحقق این مهم تاثیر بسزایی در ارتقاء راندمان کاری پرسنل دارد، اظهارداشت: لحاظ کردن این مهم نقش بسزایی در ارتقاء سطح خدمت رسانی به شهروندان دارد.
شایسته گزینی انتخاب اول مدیریت شهری در انجام امور باشد
شهردار کرج، ضابطه مداری را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه تحقق این رویکرد در سیستم اداری امری حیاتی است، گفت: ضابطه مداری موجب پیشرفت های سازمانی می شود؛ بر این اساس باید برای نهادینه کردن این هدف شایسته گزینی را به جد در روند اداری ترویج داد. ترکاشوند، شایسته گزینی را از جمله محورهای مهم در رسیدن به اهداف کلان اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاوتی، پرداختن به موضوع مهم شایسته سالاری را به عنوان یکی از گزینه های مهم این شاخص اقتصادی از سوی دستگاه های متولی را دو چندان می کند. گفتنی است، نظام شايسته سالاري نيازمند مجموعه‌اي از ملاحظات علمي و اداري است كه مي‌توان آنها را در پنج شاخص خلاصه كرد: شايسته‌خواهي، شايسته‌شناسي، شايسته‌گزيني، شايسته‌داري و شايسته‌پروري.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود