31 تیر 1393
شماره خبر: 126254

اهتمام شهرداری کرج در جاری کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اهتمام شهرداری کرج در جاری کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی


شهردار کرج گفت: شهرداری کرج اهتمام ویژه ای در جاری کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه های شهری بر مبنای این موضوع دارد.
علی ترکاشوند با بیان اینکه تا کنون سیاست های گوناگونی در زمینه‌های اقتصادی در کشور ابلاغ شده است، گفت: از جمله این سیاست ها علاوه بر " سیاست اقتصاد مقاومتی " شامل سیاست های تولید ملی، اصل ۴۴ و سیاست سرمایه ‌گذاری است که در مدیریت شهری با توجه به جایگاه این نهاد مردمی و گستردگی برنامه ها به جاری کردن این رویکردها نیاز داریم. این مسئول افزود: بر این اساس تدوین شاخص های راهبری سیاست های فوق در مجموعه‌ مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است. ترکاشوند با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی بیان کرد: شهرداری کرج با توجه به شرایط ویژه کشور در دوره کنونی بر ضرورت بهره گیری از ارکان سیاست اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه ای دارد و معتقد است با جاری شدن این رویکرد بتوان طرح ها و ایده های بزرگ و در عین حال کارآمد را به نحو شایسته و با استقلال بیشتری به انجام برساند.
ضرورت ها و انگیزه های اقتصاد مقاومتی
شهردار کرج با اشاره به خروجی های مثبت بهره گیری از سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت های مادی و معنوی داخلی، ظرفیت های عالی انسانی و نیروهای تحصیل کرده از جمله این خروجی ها می باشد. ترکاشوند، سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه این مهم از اولویت های مدیریت شهری است، گفت: استفاده از سرمایه های بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی مهمترین سرفصل در اجرای طرح های شهری است که ارتباط مستقیمی به موضوع اقتصاد مقاومتی دارد. وی اظهارداشت: استفاده از سیاست اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی در کاهش بحران های اقتصادی دارد و با توجه به حجم بالای طرح ها و پروژه های شهری، شهرداری ها نیاز مبرمی به بهره گیری از این سیاست کلان دارند. ترکاشوند، ایجاد تحرک، پویایی و بهبود شاخص های کلان همراه با عدالت اجتماعی را از دیگر مزایای مثبت اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: تکیه بر ظرفیت های داخلی‌، حرکت در مسیر همت و مدیریت جهادی، مردم ‌محوری از دیگر مولفه های مثبت این سیاست است.
لزوم تبیین ابعاد و سیاست های اقتصاد مقاومتی
شهردار کرج در ادامه بر ضرورت لزوم تبیین ابعاد، مؤلفه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی و تشویق فعالان اقتصادی و مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی از اقداماتی است که باید از سوی مسئولان صورت گیرد. ترکاشوند ادامه داد: تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف از جمله توسعه سرمایه، گسترش سرمایه های انسانی و علمی همچنین ارتقاء مشارکت اجتماعی امری مهم است که باید برای تحقق آن برنامه های عمیق و کلانی تدوین کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود