17 دی 1393
شماره خبر: 135136

جذب کامل بودجه تملک دارایی سال 93 ستاد ساماندهی تا پایان آذر ماه جاری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جذب کامل بودجه تملک دارایی سال 93 ستاد ساماندهی تا پایان آذر ماه جاری


مدیر اجرایی ستاد ساماندهی تپه مرادآب کرج از جذب کامل بودجه تملک دارایی سال 93 این نهاد تا پایان آذر ماه جاری خبر داد و از آن به عنوان دستاوردی جهادی یاد کرد.
"علیرضا رحیمی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در شرایطی که انتظار می رفت به دلیل رکود اقتصادی و کاهش سطح درآمدزایی، مشکلاتی در روند تحقق بودجه سالانه ایجاد شود اما به حمد الهی و با پیگیری و تلاش کلیه همکاران در ستاد ساماندهی شاهد جذب 100 درصدی بودجه پیش بینی شده سال 93 هستیم. وی با بیان اینکه در 9 ماهه ابتدای سال جاری شاهد تخریب بیش از 130 بنای ریزدانه و ناپایدار در اراضی هدفگذاری شده ارتفاعات بالای 1400 مترمربع اسلام آباد بودیم که رضایت خاطر هیات امنای ستاد ساماندهی را به همراه داشت، گفت: علاوه بر حمایت تمام قد امام جمعه، فرماندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار و اعضای شورای شهر از پروسه تملک و تخریب املاک ناپایدار، نباید از کنار همراهی و اعتماد ساکنین منطقه اسلام آباد به سادگی گذشت که در کلیه مراحل اجرای طرح، دوشادوش مجریان برای انجام این ماموریت بزرگ تلاش و کوشش به خرج دادند. به گفته این مدیر اجرایی، با پایان آزادسازی 72 هکتار از اراضی اسلام آباد که شامل تملک و تخریب بیش از 4 هزار و 500 بنای فاقد استحکام می شود، مدیریت شهری با فراخوان سرمایه گذار داخلی و خارجی، از توان بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع های اقامتی و تفریحی، شهربازی، پارک و فضای سبز و... در اراضی آزادسازی استفاده می کند و در آینده ای نزدیک شاهد رونق گردشگری، ایجاد درآمدهای پایدار، تقویت اشتغالزایی و گرایش به سمت اقتصاد سبز در کلانشهر کرج خواهیم بود.
افزایش بودجه تملک در سال جاری
این مسئول شهری در ادامه از تصویب متمم بودجه سال 93 در جلسه اخیر هیات امنای ستاد ساماندهی خبر داد و اذعان داشت: قطعا با افزایش بودجه، ستاد ساماندهی قادر به تملک و تخریب تعداد بیشتری از املاک ناپایدار باقیمانده خواهد بود. رحیمی همچنین عنوان کرد: مدیریت شهری در حال حاضر موضوع چگونگی بهره مندی از تجربیات ارزشمند ستاد ساماندهی در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده را بررسی می کند تا با ایجاد تغییراتی در چارت تشکیلاتی ستاد و ارتقای آن به سازمان مستقل یا ادغام با یکی از سازمان های تابعه بتوانیم در مسیر حرفه ای و کلان تر به عمران و آبادانی شهرمان کمک کنیم. وی در پایان گفت: بافت های فرسوده در حکم بمب ساعتی هستند و زمانی که شاهد وقوع زلزله باشیم، زمان انفجار این بمب خواهد بود و متاسفانه خسارت های جانی و مالی سنگینی را روی دوش جامعه و مدیریت شهری می گذارد که برای جلوگیری از آن باید از امروز به فکر نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود