29 مهر 1391
شماره خبر: 13549

محیط شهری بستری از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

محیط شهری بستری از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی شود

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با اشاره به خروجی های مثبت جذب سرمایه های بخش خصوصی و کارآمدی بهره وری توانمندی این بخش عنوان کرد: محیط شهری باید بستری از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد.
سید علی آقازاده با تاکید بر آماده سازی زمینه های مساعد به منظور حضور حداکثری بخش خصوصی عنوان کرد: ازخروجی های تحقق این مهم افزایش ظرفبت مشارکت افراد در سرمایه گذاری ها و اجرای پروژه های شهری است. وی با تاکید بر مطالعه روش های جذب سرمایه های بخش خصوصی عنوان کرد: این مهم از اولویت هایی است که باید برای جذب سرمایه های بخش خصوصی به آن توجه ویژه ای داشت. این مسئول با یادآوری قانون برون سپاری مسئولیت ها و خصوصی سازی، هدف از اجرای این قانون را نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ذکر و عنوان کرد: از جمله این سیاست ها شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی است. آقازاده، ارتقاء کارایی بنگاه‌های اقتصادی همچنین بهره وری منابع مالی و انسانی و فناوری را از دیگر مولفه های مهم مطرح شده در قانون برون سپاری عنوان کرد و افزود: بنا بر آنچه در تعریف این قانون آمده است، رقابت‌ پذیری در اقتصاد ملی، افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی از مهترین اهدافی است که قانون برونسپاری به جد برای تحقق آن تلاش می کند. شهردارکرج افزود: از دیگر اهداف این طرح، تشویق مردم به پس انداز و سرمایه گذاری و بهبود در آمد خانوارها است که با توجه به اینکه، شهرداری ارتباط مستقیمی با تامین رفاه شهروندی دارد، می تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان سرمایه گذاری شهری و بهبود درآمد خانوارها همچنین رفاه زندگی شهروندی دارد. آقازاده در خصوص دیگر مزایای مثبت اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: توسعه سرمایه انسانی همچنین توسعه و ارتقاء استانداردهای ملی منطبق با استانداردهای بین المللی است.
لزوم پایه گذاری شهرسازی اصولی
شهردار کرج با تاکید بر لزوم پایه گذاری شهرسازی اصولی، بیان کرد: از جمله راهکارهای رسیدن به این مهم آگاهی داشتن راه های جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است. آقازاده ادامه داد: حضور سرمایه گذاران توانمند منتج به تعریف پروژه ها و طرح های عمرانی، خدماتی و ... می شد که به تبع آن نیز شهر در چشم انداز آینده با رویکرد انتفاع شهر و زندگی ایده آل شهروندی به لحاظ داشتن بسترهای مناسب و کارآمد عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می شود. وی، اعتماد و داشتن افق و دید باز و بزرگ را از ابزارهای مهم اجرای خصوصی سازی متناسب با آنچه در ساختارهای قانونی تعریف شده است، ذکر و بیان کرد: در عمل به این مهم باید رویکرد انتفاع شهر و شهروندان را در اجرای برنامه ها لحاظ کرد. آقازاده افزود: بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی می تواند پیشرفت و تسریع پروژه های عمرانی شهر را امکانپذیر سازد. وی با بیان اینکه شهرسازی اصلولی ناشی از اجرای طرح های کارآمد شهری است اظهارداشت: با داشتن منابع مالی کافی می توان در مسیر صحیحی از شهرسازی اصولی و حرفه ای گام برداشت. این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای طرح های عمرانی، خدماتی و فرهنگی مستلزم داشتن اعتبارات کافی است که در این میان ورود سرمایه های بخش خصوصی می تواند کارآمد باشد.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود