22 دی 1393
شماره خبر: 135492

رسیدن به یکپارچگی در انجام امور، اجرای وظایف سازمانی را ساماندهی می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رسیدن به یکپارچگی در انجام امور، اجرای وظایف سازمانی را ساماندهی می کند


سرپرست روابط عمومی شهرداری کرج، گفت: رسیدن به یکپارچگی در انجام امور سازمانی مدیریت شهری، وظایف حوزه های مختلف را ساماندهی می کند و نتایج شایسته ای را برای شهر و شهروندان رقم می زند.
احمد خیری در جلسه تخصصی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شهری که با حضور اصغر نصیری، قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری کرج، محسن برجی، معاون اجتماعی شهرداری، نمایندگان سازمان زیباسازی و مدیر سامانه 137 برگزار شد، عنوان کرد: تشکیل کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی اقدامی بسیار شایسته و کارآمد برای حوزه شهری است در این راستا می توان گفت، آنچه به پویایی این کمیته و در عین حال رسیدن به خروجی های کارآمد کمک می کند، رسیدن به سرفصلهای مشخص و تبدیل آن به بخشنامه های سازمانی می باشد؛ با تحقق این مهم تصمیمات و سیاستگذاری ها به شکل عملیاتی منتج به نتایج مورد نظر مسئولان و متولیان تهیه و تدوین برنامه های پیش بینی شده می شود. خیری با بیان اینکه، کار تبلیغات برغم آنچه در نگاه اول ساده به نظر می رسد، بسیار پیچیده است، گفت: بر این اساس انجام امور تبلیغات شهری در همه عرصه ها باید مبتنی بر تحقیقات و اصول خاصی صورت گیرد؛ که از مهمترین آنها مخاطب‌شناسی، نیازسنجی و نحوه دسترسی به مخاطبان است؛ بی شک این رویکرد موجب علمی شدن حوزه تبلیغات شهری می شود. سرپرست روابط عمومی شهرداری کرج با اشاره به ظرفیت های مثبت مجموعه روابط عمومی به منظور رسیدن به سطح همکاری و تعامل سازنده در راستای انجام امور تخصصی به ویژه در امر تولید محتوای تخصصی برای همه حوزه های مدیریت شهری، اظهارداشت: تخصصی شدن رویکردها نقش بسزایی در تعدیل هزینه های مالی تبلیغات، پیشگیری از اتلاف انرژی منابع کارشناسی همچنین ساماندهی و زیباشناسی بستر و مبلمان شهری ایفا می کند. خیری، تاکید کرد: اگر سازمان‌های تبلیغاتی، علمی، فرهنگی و اقتصادی در بحث تبلیغات، نگاه علمی داشته باشند به‌طور حتم در هزینه‌های جاری خود صرفه‌جویی خواهند داشت و از این دریچه آثار منفی تبلیغات شهری نیز کاهش می‌یابد. این مسئول، افزود: موضوعات مختلفی که در عرصه ها و حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، شهری و ... مطرح می شوند، بی شک هدفی را دنبال می کند که این هدف برای سازمان خدمات رسانی به نام شهرداری، اغنای نیاز زندگی شهروندی در همه زمینه های زندگی شهری است؛ بنابراین می توان گفت، همه موضوعات قابل طرح در حوزه شهری هدف و آورده ای را دنبال می کنند که با توجه به این امر پرداختن به همه مسائل و موضوعات همچنین شناخت دغدغه هایی که در بطن آنها قرار داد، امری مهم برای تحقق اهداف کلان به ویژه در حوزه های شهری است. وی، هدف از تشکیل کارگروه ها و کمیته های مختلف همچنین برگزاری جلسات تخصصی با محوریت مناطق، سازمان ها و معاونت های تحت پوشش شهرداری کرج، شناخت مسائل و موضوعاتی است که مدیریت شهری را به سوی ارئه خدمات شایسته به شهر و شهروندان هدایت می کند. خیری، گفت: باید برای اجرای موفق برنامه ها و سیاست های پیش بینی شده مدیریت شهری به چگونگی آغاز کارها و برنامه ها توجه کرد؛ به عبارتی باید گفت، برای رسیدن به اهداف خرد و کلان شهری باید از خودمان شروع کنیم؛ لازم است، سیاست هایی که در همه بخش های مختلف این دستگاه خدمت رسان قابلیت اجرایی دارند شناسایی و در اسرع وقت به مرحله اجرا درآیند. وی بر ضرورت تشکیل ستاد تولید محتوای تخصصی تاکید کرد و افزود: در صورتی که این ستاد شکل رسمی بگیرد، موجب پیشگیری از اتلاف هزینه و منابع می شود؛ آنچه روابط عمومی شهرداری کرج در خصوص ایجاد این ستاد به عنوان پیشنهاد مطرح می کند، واگذاری مسئولیت ستاد به سازمان زیباسازی است.
خیری، با توجه به اینکه عدم رسیدن به یکپارچگی در انجام کارها به ویژه امور مناسبتی موجب اتلاف وقت و نیروی انسانی می شود؛ لازم است، نظرات و ایده های افراد فعال در مجموعه اداری شهرداری در خصوص مسائل مربوط به این حوزه رصد و تجمیع شود. به گفته وی، انجام کارها و اقدامات فراگیر و ماندگار باید در راس برنامه ها و تفکرات مسئولان شهری به ویژه شهرداری باشد، زیرا در این صورت می توان به جامعه آرمانی و ایده آل از منظر مدیریت شهری دست یافت. در این راستا استفاده از ظرفیت های کلان و جاری کردن آن در شهر کرج بر افزایش کارآمدی مدیریت شهری می افزاید. بر این اساس نیز مدیریت شهری کرج در نظر دارد از تجربه کلانشهر تهران در ایجاد کمپین آسمان آبی زمین پاک در کرج استفاده کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود