24 دی 1393
شماره خبر: 135628

اعضاء با کلیات طرح بررسی عملکرد سازمان های تابعه شهرداری موافقت کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اعضاء با کلیات طرح بررسی عملکرد سازمان های تابعه شهرداری موافقت کردند


جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج،در حالی برگزار شد که موضوعاتی چون تحقیق و تفحص از تعدادی از سازمان های شهرداری، سفرهای خارج از کشور اعضای شورا و تاخیر در پیگیری و اجرای مصوبات شورا به عنوان برجسته ترین مباحث طرح شده، مورد رای و نظرخواهی قرار گرفت.
موضوع تحقیق و تفحص از سازمان ها که چندی است در شورای اسلامی شهر مطرح شده و نظرات موافق و مخالفی را با خود به همراه داشته است، یکی از مباحث داغ جلسه امروز شورا بود که در نهایت کلیات اجرای تحقیق و تفحص با اکثریت آرای اعضا به تصویب رسید. این مصوبه به ویژه با توجه به گزارش حسابرسی شهرداری مطرح شد که در آن به لزوم بررسی مواردی از احتمال بروز تخلف در برخی سازمان ها اشاره شده بود.
سعیدی: ضرورت برخورد جدی با متخلفان
مصطفی سعیدی در قبال طرح این موضوع، با بیان این پرسش که "آیا اراده ای برای مقابله با نتایج به دست آمده از تحقیق و تفحص وجود دارد" به سابقه برخی تخلفات در شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه تاکنون اقدام عاجل و موثری برای توبیخ یا برخورد با این متخلفان انجام نگرفته است. سعیدی تاکید کرد: این رویکرد نتیجه تحقیق و تفحص های انجام گرفته را به بن بست کشانیده و شأن و جایگاه شورا را زیر سوال خواهد برد. محمد علی بخشی، حسام عباسی، رضا شریفی علی حاج کاظم، مجید کاویانی، محمدصادق باغستانی، غفور قاسمپور و سعید فیروزگاه از جمله اعضایی بودند که با اشاره تلویحی به گفته های سعیدی، خواستار انجام تحقیق و تفحص از سازمان های شهرداری بخصوص یکی از سازمان های مورد نظر شدند.
رضاپور: عزم شهرداری برخورد با متخلفان است
قائم مقام شهردار کرج در پاسخ به این پرسش، بر عزم جدی شهرداری برای برخورد قانونی با تمامی متخلفان تاکید کرد و افزود: به طور قطع اگر شورای شهر به نتیجه ای قطعی در خصوص تخلفی محرز یا سوء مدریت از سوی هر یک مدیران شهرداری دست یابد، در چارچوب ضوابط قانونی با وی برخورد خواهد کرد. در ادامه این بحث، محمدصادق باغستانی به عنوان ناظر سازمان میادین و میوه و تره بار در سال گذشته، به طرح مشکلاتی در این سازمان پرداخت و اذعان داشت: متاسفانه در سازمان میادین از لحاظ شکلی و حقوقی مشکلات متعددی وجود دارد و بخصوص ورود دستگاه های دیگر به این حوزه و نقشی که آنها در این خصوص ایفا می کنند، سبب ساز بروز مشکلات بیشتری شده است.
وی بیان داشت: از این نمونه بازار ماهان و میدان میوه و تره بار است که با مشکلات بسیاری مواجه شده و باید با انجام اقدامات به موقع و مناسب از وقوع اتفاقات مشابه در دیگر میادین میوه و تره بار شهرداری کرج جلوگیری شود.
سرحدی: گزارش حسابرس مورد وثوق قرار گیرد
خسرو سرحدی، عضو دیگر شورا، ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهر و شهرداری برای جلوگیری از بروز هر گونه تخلف و پیشگیری از صرف هزینه های اضافی، ماهیت انعقاد قرارداد با پیمانکار به عنوان حسابرس شهرداری را بررسی تخلفات احتمالی و ارائه گزارش از عملکرد مالی سازمان ها و بخش های مختلف این دستگاه دانست. عضو پارلمان شهری کرج در ادامه تصریح کرد: هزینه هایی که سالانه به حسابرس پرداخت می شود به همین منظور می باشد. با توجه به اینکه شهرداری این حسابرس را امین خود دانسته، گزارش های ارائه شده باید مورد وثوق قرار گرفته و بر همین اساس با انجام بررسی های تکمیلی با خاطیان احتمالی برخورد شود. در پایان این مباحث، دیدگاه نمایندگان حاضر در جلسه علنی شورای شهر در خصوص موافقت یا مخالفت با کلیات اجرای طرح تحقیق و تفحص در سازمان های شهرداری، به رای گیری گذاشته شد که کلیات آن با اکثریت آرای اعضای شورا به تصویب رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود