24 دی 1393
شماره خبر: 135632

40 درصد بودجه سال 94 شهرداری از روش های غیر نقدی جذب می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

40 درصد بودجه سال 94 شهرداری از روش های غیر نقدی جذب می شود


شهردار کرج اظهار داشت: هدف کلی از تدوین بودجه، بهبود شاخص های مدیریت شهری است؛ رویکرد این مجموعه برای بودجه سال آتی پیش بینی 40 درصد بودجه غیرنقدی و یا تهاتری است.
علی ترکاشوند افزود: بی شک آگاهی این مجموعه از سطح مشکلات و معضلات شهری و مردمی نقش بسزایی در تدوین میزان بودجه ها ایفا می کند و شهرداری نیز برغم وجود موانعی که کمبود اعتبار از مهمترین آنها است، سعی دارد، بودجه ای را برای سال کاری شهرداری پیش بینی کند که حجم گسترده ای از نیازهای شهری را پوشش دهد و در نهایت نیز رضایت شهروندان را جلب کند. وی با اشاره به جلسه ای که درخصوص تدوین بودجه سال 94 با حضور محمدرضا رضاپور، قائم مقام شهردار، بهروز آقامحمدی، معاونت برنامه ریزی و توسعه، علی رکنی، مسئول اداره بودجه، افراسیاب شجاعی، مشاور شهردار و مدیر درآمد و محمد احمدی، مدیر مالی شهرداری برگزار شد، گفت: نظر نهایی و مورد تایید اعضاء در خصوص بودجه مبنی بر این بود که 40 درصد بودجه بودجه به سمت غیرنقدی و تهاتری پیش رود. ترکاشوند، افزود: آنچه بطور کلی و با توجه به مباحث مطرح شده در مورد میزان بودجه سال آتی مطرح شد، پیش بینی بودجه بین هزار و 700 تا 800 میلیارد تومان بود، ضمن آنکه در خصوص بحث تهاتر نیز عنوان شد، این موضوع کامل و جامع دیده شود.
وی، اذعان داشت: شهرداری با حسن تدبیر و درک مناسب از فرصت های پیش رو و با هدف حضور فعال در مباحث اقتصاد شهری نسبت به تدوین بودجه اقدام می کند، ضمن آنکه در مسیر انجام این مهم منابع و امکانات سیستم نیز مد نظر گرفته می شود؛ در همه مراحل تدوین بودجه تقویت انضباط مالی امری بسیار مهم است که به جد لحاظ می شود.
ترکاشوند با بیان اینکه بودجه با توجه به شرایط اقتصادی باید تدوین شود به شرایط اقتصادی حاکم کشور و تحریم ها اشاره کرد و افزود: برغم بروز این شرایط فرصت استثنایی برای شهر کرج بوجود آمده است؛ به واسطه شکل گیری این تغییر و تحول شرایطی پیش آمد و وظایفی که شاید در شرایط عادی کمرنگ و فراموش شده بود، ملموس و پیگیری شد.
وی، بیان کرد: در این دوره پیمانکارانی که پیش از این کرج را در دایره فعالیت های پیمانی خود قرار نمی دادند، علاقمند به همکاری های با شهرداری این کلانشهر در حوزه های مختلف شهری با شرایط مورد نظر این سیستم هستند و این خود پتانسیل خوبی برای کرج محسوب می شود. پتانسیل شهر و استان برای اجرای طرح های توسعه شهری صرف می شود شهردار کرج، گفت: پتانسیل شهر و استان برای اجرای طرح های توسعه شهری صرف می شود و از جمله این پتانسیلها در حوزه قطار شهری، زمین میدان جمهوری است؛ در صورتیکه از ظرفیتهای شهر و استان در راستای اجرای طرحهای کلان و توسعه ای استفاده نشود، هیچ اتفاق مثبت و خوشایندی که انتفاع وآبادانی شهر را در پی دارد، نمی افتد. ترکاشوند، اظهارداشت: بحث اجرای مترو در محدوده جغرافیایی میدان جمهوری در کمیسیون ماده 5 مطرح و خوشبختانه بارگزاری مناسبی برای آن انجام شد و به واسطه آن بین 150 تا 200 میلیارد تومان تزریق مالی به اجرای پروژه قطارشهری صورت می گیرد که این میزان تخصیص بودجه به یک پروژه شهری در تاریخ شهرداری بی سابقه بوده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود