24 دی 1393
شماره خبر: 135676

مدیریت شهری با آغوش باز از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیریت شهری با آغوش باز از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می کند


قائم مقام شهردار کرج اظهار داشت:مدیریت شهری با آغوش باز از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می کند.
محمدرضا رضاپوربا تاکید بر اینکه، باید فرایند پذیرش سرمایه های خارجی و داخلی برای کلانشهر کرج تعریف شود، اظهارداشت: تحقق این مهم در نهایت منجر به برخورداری بخش خصوص از پوشش های قانون تشویق و حمایت سرمایه ای این بخش می شود و به واقع با این رویکرد، اعتماد سرمایه گذاران برای سپردن سرمایه های خود به دستگاه هایی که متولی اجرای طرح های خرد و کلان هستند، تقویت می شود. این مسئول در ادامه با بیان اینکه، شهرداری کرج برای عبور از چالش های سرمایه گذاری راه های متعددی را پیموده است، گفت: استفاده از ایده های خلاق شهروندان و کارشناسان از جمله این راه ها می باشد و در این زمینه نظرسنجی هایی نیز صورت گرفته است. وی، عنوان کرد: از دید عموم، مهمترین موانع بهره گیری از سرمایه های خارجی و داخلی، بی اطلاعی از پتاسیل های سرمایه گذاری، بروکراسی پیچیده اداری، نبود شیوه نامه مشخص برای سرمایه گذاری می باشد که باید اذعان داشت، پرداختن به هر یک از موارد مطرح شده، نیاز به بسترسازی دارد.
شاخص های "توسعه شهری" با دید کلان تدوین شود
قائم مقام شهردار کرج، با اشاره به شاخص های "توسعه شهری" به رشد بالای جمعیت، گسترش نواحی شهری و روابط بین مراکز شهری و حومه‌های آن اشاره کرد و افزود: ارکان و آیتم های تحقق "توسعه شهری" باید در برنامه‌ریزی ها و سیاست‌گذاری ها به صورت کلان دیده شود. رضاپور بیان کرد: برای آنکه محورهای شاخص توسعه در کرج شناخته شود و نیز پیشرفت داشته باشد، باید با الگوهای تطبیقی با سند چشم انداز توسعه 1404 منطبق باشد، همچنین باید بررسی کرد، نیاز نظام در محورهای توسعه چه خواهد بود و در نهایت با بهره گیری از این الگو می توان معیار و سنجه خوبی برای شاخص رشد توسعه شهری یافت. وی، همچنین عنوان کرد: از دیگر راهکارهایی که برای رشد شاخص های "توسعه شهری" بسیار اهمیت دارد، مطالعه و بازبینی نیازهای منطقه در سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی از سوی دستگاه های اداری و دولتی است. رضاپور در پاسخ به ارزیابی و تحلیلی مبنی بر عدم پیشرفت قابل ملاحظه، کرج نسبت به سایر کلانشهرها، عنوان کرد: برغم این دیدگاه، کلانشهر کرج در بسیاری از زمینه های شهری با توسعه و پیشرفت همراه بوده است که اجرای طرح های عمرانی کلان از جمله مواردی است که در این راستا نمود بیشتری دارد. این مسئول اظهار داشت: از مواردی که باید در طرح‌های‌ توسعه مناطق کلانشهری به آن توجه ویژه ای داشت، لحاظ کردن رویکرد استراتژیکی، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه ای متناسب با نیازها و گنجایش شهر است. وی، "توسعه شهری" را بهره گیری از استراتژی‌های توسعه ای و انطباق مناسب با اهداف‌ توسعه پایدار خواند و عنوان کرد: رویکرد فوق می‌تواند به عنوان الگویی جهت تهیه طرح‌های توسعه ای برای کلانشهر کرج به کار گرفته شود. قائم مقام شهردار کرج با بیان اینکه، کلانشهر کرج در بسیاری از زمینه ها، عملکردی موفق داشته است، عنوان کرد: شهرداری کرج اهتمام ویژه ای برای بکار گیری تکنولوژی های جدید با هدف رشد شاخص های توسعه شهری دارد و در این خصوص قائل به استفاده از تجارب موفق سایر کلانشهر های کشور است.
کرج شهری با جاذبه های گردشگری بکر و تاریخی و دارای خاستگاه مذهبی است
قائم مقام شهردار کرج در بخشی دیگر از سخنانش، کرج را شهری با جاذبه های گردشگری بکر و تاریخی دانست و با بیان اینکه، این شهر دارای خواستگاه مذهبی است، اظهارداشت: این شاخص ها، کرج را حایز موقعیت های مناسبی برای پیشرفت و توسعه می کند. رضاپور با بیان اینکه، کرج شهری است که بر روی بستر گردشگری تاریخی سوار است، گفت: در صورت شناسایی موقعیت ها و فرصت ها، می توان زمینه را برای رشد محور ها و شاخص های توسعه شهری به نحو مطلوبی فراهم کرد که بی شک از مهمترین این قابلیت ها، توسعه گردشگری است. وی با عنوان اینکه، کرج شاخصه های مهمی را در کارنامه کلانشهری خود دارد که هر یک از این شاخصه ها تضمینی برای رشد و پیشرفت این کلانشهر محسوب می شود، گفت: کرج را به نام شهری دانشگاهی، پایتخت فعالیت های علمی حوزه کشاورزی، پایگاه استعدادهای علمی، ورزشی و... می شناسند که با پروراندن و وسعت دادن به هر یک از این قابلیت ها، کرج ارتقاء می یابد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود