29 دی 1393
شماره خبر: 135939

دولت با پرداخت یارانه مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دولت با پرداخت یارانه مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کند


شهردار کرج، گفت: دولت با پرداخت یارانه و سوبسید که از جمله برنامه ها و سیاستهای پیش بینی شده این نهاد است، می تواند مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کند.
علی ترکاشوند بیان کرد: دولت تامین درآمد در بخش حمل و نقل عمومی را به سه قسمت مسافر، سوبسید و شورا و شهرداری و دولت تقسیم کرده است که متاسفانه دولت برغم اینکه مقرر بود، با پرداخت یارانه و سوبسید، مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کند، این وعده را عملی نکرده است. وی با ارائه پیشنهاد برپایی جلسه ای در خصوص ارائه راهکارهای درآمد پایدار برای سازمان اتوبوسرانی با تاکید بر اینکه در راستای کمک به سازمان اتوبوسرانی باید تلاش کرد، گفت: مدیریت شهری به کارکرد حمل و نقل عمومی و ساماندهی آن اعتقاد دارد؛ بحث نرم افزاری این سازمان به خوبی اجرا شده و تقویت و اصلاح سخت افزاری این حوزه باید بررسی شود. ترکاشوند با اشاره به نقش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به عرصه سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل، افزود: گروهی تمایل دارند در این بخش سرمایه گذاری کنند؛ بی شک همکاری این بخش می تواند نقش بسزایی در ارتقاء سطح خدمت رسانی این حوزه ایفا کند و به تبع آن نیز استقبال مردم در استفاده از این ناوگان تقویت می شود. وی، اذعان داشت: اگر سرمایه گذار وارد کنیم هم مبلغ برای انجام امور هست هم بخشی به عنوان پشتیبانی اجرای طرح های پیش بینی شده.
وضعیت ناوگان کرج شرایط خوبی ندارد
شهردار کرج در ادامه با ارزیابی از وضعیت ناوگان اتوبوسرانی کرج با بیان اینکه برغم همه تلاشها و اجرای طرح ها و سیاستهای مختلف از سوی شهرداری و سازمان اتوبوسرانی به عنوان مجموعه متولی حمل و نقل عمومی، متاسفانه شریط ایده آل و مطلوبی که با استانداردها و نیاز شهر همخوانی داشته باشد، در کرج وجود ندارد؛ با توجه به نیاز شهر به توسعه ناوگان عمومی حمل و نقل لازم است، تدابیر کارآمدی در این خصوص با همفکری شورا و حمایتهای دولتی انجام شود. ترکاشوند با بیان اینکه مدرنترین ایستگاه های اتوبوس در کرج است، اظهارداشت: این ایستگاه ها امکانات ویژه ای دارند و مجهز به چشم الکترونیکی وسایل سرمایش و گرمایش همچنین نمایشگر تلویزیونی هستند؛ طبق لایحه ای که درخصوص تامین ناوگان اتوبوسرانی به شورا فرستاده شده است، نیاز است با در نظر گرفتن ضرورتی که در این خصوص در کرج وجود دارد، در راستای تامین اتوبوس با شرایط استاندار، تمهیداتی در نظر گرفته شود. ترکاشوند، بهترین نوع حمل و نقل در شهر را حمل و نقل عمومی دانست و افزود: از مهمترین خروجی های اجرای طرح های توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه در کلانشهر پر ترافیک کرج، کاهش آلودگی زیست محیطی و ترافیک است؛ باید گفت، برغم همه ضرورتهایی که در عرصه حمل و نقل عمومی وجود دارد و ملموس است، مجموعه مدیریت شهری در خصوص اجرای برنامه های ذیربط با ارتقاء و توسعه ناوگان شتابزده عمل نمی کند.
ضرورت ورود جدی شورا به مبحث حمل و نقل عمومی در کرج
شهردار کرج در بخشی دیگر با تاکید بر ضرورت ورود جدی شورای اسلامی شهر به مبحث حمل و نقل عمومی، اظهارداشت: ورود دقیق اعضای شورا به مسائل، موجب دقت نظر بیشتر شهرداری و اتوبوسرانی در انجام بهتر امور ذیربط با این مهم می شودف ضمن آنکه در راستای این امر شهرداری و سازمان اتوبوسرانی مکلف می شوند به جهت مطلوبیت کار اقدامات شایسته و مطلوبی را انجام دهند. ترکاشوند، تاکید کرد: شهرداری در امور مختلف شهری با تدابیر اعضای شورا گامی بر می دارد تا مشکلات مضاعف نشود و با برنامه های جامع که حاصل همفکری و تعامل دو نهاد شهرداری و شورا است، رفع شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود